18 januari 2012

Förkylt

Denna årstid, dessa förkylningar.

Jag blev hemma hela förra veckan med barnen. På torsdagen var prinsessan bättre men då hade prinsen feber. I fredags var dom ok bägge två men jag beslutade att ta en extra dag hemma för säkerhets skull. Dumt att skicka dom till dagis för tidigt.
Hela fredagen blev en halv mardröm för mig. Magkatarren slog till med stora besked. Ont som fan i magen. Spydde två gånger på grund av smärta. Mitt i allt detta skulle jag ta hand om barnen och hunden. Som tur är så är alla helt underbara änglar många gånger. Dagen flöt på och Mr K kom hem. Äntligen. Jag däckade nästan av utmattning av att ha hållt mig upprätt hela dagen. Sov i soffan på kvällen, förflyttade mig till sängen och sov hela natten, Mr K fick gå upp och även på morgonen. Jag tog sovmorgon. Vaknade pigg och kry och kände mig som en ny människa utan ont i magen på lördagen. Jippi. Tänka va en massa sömn kan göra för kroppen och själen.
På lördagen åt vi lunch på Sibylla. Något sånt händer typ aldrig men så blev det denna dag. Prinsessan lämnade vi på kalas hos en dagiskompis. Oj så skoj dom hade:-)
Mr K åkte i väg på kvällen och träffade brandkollegor och badade badtunna. Det där med att han skulle komma hem i tid sket sig för dom hamnade på Flurran så han trillade in 02,30. Inte den bästa andedräkten hade han då. Fniss.
Jag själv hade lördagsmys med barnen och kollade på Gladiatorerna.
På söndagen så fick jag till slut upp alla. Jag hade bokat med Hanna att vi skulle dit och fika. Hon skulle sälja en mössa på sin bloppis som jag så gärna ville ha. Helhäftig är den. Lite stor för prinsen just nu men så småningom så. Det blev en jättetrevlig stund och prinsessan och deras dotter hittade varandra snabbt, trots att dom inte känner varandra så bra.
Måndag och alla är pigga igen. Prinsessan skulle ha sovit hos en dagiskompis men tyvärr var hon sjuk så vi har fått skjuta på det lite. Så kan det gå i dessa tider.
Tisdag. Min mor och far kom på en fika.

Träning: I måndags var jag iväg. Blev träning med Jörgen. Hade tänkt köra body pump men det var lite dåligt med tid för att hinna in till det passet. vi skulle storhandla efter middagen. fast nu blev det ingen handling så...men jag hann ändå inte.
Körde tre övningar rygg och sen blev det löpbandet i 23 minuter ungefär. Blev en riktigt rask promenad med lite olika lutningar på bandet. I början gjorde det ont i skenbenen. Jag är inte van att prommenera så där men det släppte efter en stund. På slutet blev det lite tävling. Vi ökade hastigheten lite och ville bägge gå/springa snabbast. Det var skoj :-)

Hälsa: Jag är förkyld. Kan ha blivit värre då jag körde på löpbandet och var lite snorig. I natt har jag svettats, frysit, snorat, varit täppt i näsan, vaknat av prinsen. Ganska pigg i dag men snorig. Hade tänkt gå på ett Box-pass men det blir inget med det då kommer det nog bli värre.

Kroppsuppfattning: När jag tittar mig i spegeln ser jag en vinterblek och lite slapp kropp. Helvete oxå. Att det ska vara så svårt. Varför kan man inte vara nöjd med det man har? Nä därför att jag vet att man kan förändra det.

Övrigt: Väldigt uppskattat när snäll arbetskollega kommer med lite tips och råd på hur man kan få lugn. Visst jag vet om det men man behöver höra det när man som jag är i farten hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar