08 januari 2012

Socker

Ja, det här med socker. Att försöka rena kroppen från detta satyg. Att låta bli att äta socker för att få ett jämnare blodsocker. Det är fan inte lätt. Jag är konstant hungrig. Sugen på mat, godis, glass, kex, you name it...hela tiden. Dag två var huvudvärken på plats men redan dag tre var den borta. Skönt. Förra gången jag gick igenom detta så hade jag huvudvärk i flera dagar, kände mig riktigt låg och stod och skakade i hela handen när jag skulle måla mascaran. Det känns bättre denna gång. Och denna gång SKA jag få full kontroll på mitt sockerintag, jag ska INTE falla ner i den djupa gropen igen. Bara på lördagar kanske och då inte fullt så djupt. Jag ska få ett jämnare humör, inga blodsockersvängningar som drabbar alla runt omkring mig. Det är bara att bita ihop och kämpa vidare.

Humörmässigt är det inte lätt alla gånger att vara glad och försöka lösa saker och ting på ett vettigt sätt när allt man vill är att skrika rakt ur och säga en massa fula ord. Men jag försöker kontrollera mig.
Jag förösker oxå få kontroll över min kropp och min stress. Inte heller det så lätt när allt man gör är att kolla på klockan och passa tider hit och dit. Mycket enklare att sluta med socker om jag ska jämnföra.
Man kliver upp på morgonen, trött och sliten och har inte sovit ordentligt, väcker prinsessan, hon får kissa och borsta håret och klä på sig och så serverar man henne frukost. Samtidigt så ser man till att alla dagissaker är nerpackade, klär på sig själv och sminkar sig, väcker prinsen, klär honom och ger honom en flaska välling. Sen därefter är det dags att borsta tänderna på alla för att åka. In med barnen och hunden i bilen och all packning. Lämnar barnen på dagis, åker vidare för att lämna hunden hos sin dagmatte. Skyndar vidare till jobbet. Sen jobbar man, tar lunch och jobbar vidare för att sen när klockan slår 15.00. Stänga av datorn, packa ihop, skynda sig för att hämta barnen på dagis, skyndar vidare för att hämta hunden hos dagmatten, kanske man handlar nåt i affären med barnen innan man åker hem. Packar upp en massa saker hemma, plockar kanske undan lite, dukar bordet, börjar med maten, prinsen står och skriker av hunger och gör han inte det så skriker han för att han vill vara med och laga mat. Äntligen blir det middag. Sen..i med barnen i badkaret, ge hunden mat, städa undan i hela köket eftersom jag avskyr att det ser rörigt ut, upp med barnen, på med pyjamasar, mys och lite lek, välling till prinsen, natta prinsen, mys med prinsessan, natta prinsessan och där ingår ju så klart att kissa, borsta håret och borsta tänderna. God natt. Till barnen iallafall. Sen är det kanske lite kvar i köket att städa upp, tvätt som är ren och ska vikas in i skåpen, tvätt som ska läggas in i tvättmaskinen och köras så att det vid tillfälle blir mer att vika ihop. Sen måste barnen packning till dagis nästa dag ordnas upp. När klockan är 22.00-22.30 kanske jag slår ner baken i soffan trött som ett as. 23.00-23.30 blir det god natt för mig. Just det man kanske måste duscha innan man lägger sig så då kan det bli senare. Hunden oxå. Hon får springa ut i trädgården på kvällen. Jag vet ju att hon har en kanondag framför sig i morgon.
Ja och så börjar det om dagen efter. Hur ska man kunna få kontroll på stress och humör??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar