31 januari 2012

Språkkunskaper

Helgen har farit förbi trots att jag egentligen inte gjort så mycket.
Rallyt på lördagen var ok. När det väl började så hade vi stått länge och väntat och jag börjat frysa. Mindre bra.
Söndagens kalas var trevligt för både prinsessan och mig. Hon fick leka och ha det gott och jag satt och fikade och pratade med en annan mamma.

Har problem med sockerintaget. Det blir alldeles för mycket av det goda vilket resulterar i att jag blir både trött, grinig och får huvudvärk. Att det ska vara så svårt. Jäkla socker håll dig borta från mig. Måste ta tag i träningen. Jag vet ju att man blir mindre sugen på socker om man tränar och tar hand om sig. Man vill se resultat, man äter lite bättre och blir mindre sockersugen.
Skulle ha tränat igår men då Mr K hade lite att reda ut jobbmässigt så fick han göra det i lugn och ro och jag var med barnen och nattade dom. Ok jag erkänner att jag var lite irriterad oxå då jag var så inne på att åka och träna och så sket det sig för att han hade saker att fixa. Men men så är det ibland.

Så just nu kan man väl sammanfatta allt som att:
Jag äter socker och mår dåligt av det.
Jag tränar inte alls. Känner mig helt slapp och fettig.

Lösning:
Sluta äta socker (igen) och få ett jämnare blodsocker och må bättre.
Ta tummen ur arslet och åka och träna. Kanske kan man träna på något sätt hemma även dom dagar man inte kommer iväg. Få tummen ur på den punkten oxå.
Ett plus är att jag ska se till att sola lite och få lite färg på denna bleka kropp. Lite färg gör alla glada. Nja ok kanske inte alla men mig iallafall :-)

Just ja, angående dagens rubrik...jag vill lära mig spanska och teckenspråk.
Nån som kan som kan lära mig? :-) Ring eller messa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar