23 januari 2012

Stress?

Då har helgen passerat. En helg som på sätt och vis varit lugn men som ändå varit totalt stressande. Alltid är det något som ska göras och jag känner aldrig att jag hinner saker och ting. Får dåligt samvete åt alla håll och kanter. Jag hinner verkligen inte med allt och att finnas där för alla. Jag önskar ibland att kloning vore möjligt. Tänk va effektivt det skulle vara med 5 till av mig själv. Då skulle dom få göra allt det tråkiga och jag skulle kunna njuta av att bara vara och att ägna en massa tid åt barnen. Men det är ju bara en dröm.

Dagen idag kunde ha börjat bättre. Försov mig för jag var trött som en gnu. Satt uppe vid TV´n alldeles för länge igår och kollade på Äkta Människor. En mysko svensk film som ändå var väldigt spännande. Handlade om hubotar.
Upp med barnen, frukost till dom, på med kläder och allt som ska fixas. Packade ut allt i bilen. Prinsen vände sig om i garaget för att gå mot sin dörr på bilen samtidigt som dörren öppnades och han fick den rakt i pannan. Stackarn. Blev massa pussar och kramar i garaget. På dagis gick det väl någolunda som det skulle förutom att jag inte hittade prinsen vintervantar. VART har dom tagit vägen? Hittade dom ingenstans hemma så jag tänkte att dom ju måste ligga kvar på dagis men se...det gjorde dom visst inte. Dagisfröknarna sa att dom skulle lösa det och han hade ju andra vantar där, bara det att dom kanske inte är lika varma men småbarnen kan nog inte vara ute i kylan så länge heller så dom skulle gå in tidigare med dom. Blir till att leta vantar när jag kommer hem. Iväg igen och insåg att sen som jag var var jag oxå tvungen att tanka bilen. sagt och gjort så fixade jag det på vägen men beslutet jag tog att betala i kassan för att jag ville ha en dricka med mig, det var korkat. När mannen före i kön skulle betala så låste sig kassa-apparaten. Den LÅSTE sig. Och jag som redan var STRESSAD. Till slut så släppte det och även jag kunde betala. Iväg igen för att lämna vovven till dagmatten. Halt och slipprigt var det på vägen så det gick inte att gasa på. Lyckades till slut komma till jobbet, bara 20 minuter sen. Ingen bra start på dagen.

Helgen har bestått av att tvätta, tvätta, tvätta. Herre gud hur mycket tvätt det blir. Jag har vikt in en massa tvätt, vattnat blommor, dammat av alla ytor, plockat undan granen (äntligen) fast oj va tomt det är där den en gång stod. Nu ligger där bara två stora kuddar på golvet. fast jag har kommit på vad jag vill göra med den "hörnan" nu. En stor blomma, ett skåp av nåt slag där man kan ha DVD-filmer och CD-skivor i och ovanför ska det sitta en tavellist med canvastavlor på barnen. Perfekt kommer det bli :-)
Mer då...dammsugit oxå. Ja hushållsarbetet tar verkligen aldrig slut hur man än beter sig *suck*

Igår kom Mr K´s bror med familj så prinsessan fick leka med sina kusiner och hej och hå vilket liv det var. Inte skulle dom leka på hennes rum heller nej dom lekte nere i prinsens rum och i hela hallen där dom for som vildar. Men kul hade dom och det är väl huvudsaken.

Träningsmässigt har det inte funkat i helgen. Jag har varit snorig och förkyld så det får allt vänta.
Godismässigt har det oxå gott åt skogen. Jag har ätit allt jag kunnat komma åt.
Stressmässigt har det gott åt fanders oxå.
Självkänslan: Ja den är inte den bästa. Varför???

Behöver positivitet just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar