01 mars 2012

Slaskväder = blöta barn

Så är verkligheten. Tyvärr just nu. Fast det har väl kanske sin charm det här vädret oxå. Man känner ju att våren är på intågande. Det är alltid nå´t.
Igår var det inet två barn jag hämtade hem utan två blötdjur. Prinsen hade i och för sig fått ombyte på sig och hans tidigare kläder låg i torkskåpet. Prinsessan fick klä av sig både stövlar, regnbyxor, overall och strumpbyxor redan i bilen för att inte sitta mer i sina blöta kläder. Väl hemma isåg jag att hennes stövlar var dyngsura. Fast inte en chans att få dom att torka till idag. Just då och nu önskar jag att vårt torkskåp inte var trasigt. Kanske skulle investera i ett nytt. Det är oslagbart att ha och att få barnens kläder torra till morgondagens dagisdag. Nu är det ju som sagt trasigt så jag fick ta med mig Prinsessan efter middagen och åka till Gränby för att köpa en uppsättning extra kläder.
På Lindex hittade jag inget (inget som passade oss i alla fall) men på Kapp Ahl. Där hittade vi regnbyxor och regnjacka och ett par regnvantar. Kanon. Storlek 122-128 fick jag köpa. Oj va stor hon börjar bli. Åren tickar på.
Ett besök på Din sko fick det så klart bli oxå eftersom hon behövde gummistövlar,. Köpte ett par fodrade, mörkt rosa. Kanon att ha nu när det fortfarande inte är så varmt ute och så blev det ett par ofodrade. Röda med många små vita hjärtan på. Perfekt så behövert vi inte jaga efter det sen. Med i påsen hamnade även ett par skor till mig själv. Skitsnygga om jag får säga det själv. Mr K gillade dom oxå. 99 kronor fick jag betala för dom. Helt ok pris :-)

Får se hur blöta sötnosarna är idag när jag hämtar dom.
Hem och fixa pannkaka, sylt och grädde.
Ikväll är det simskola.

Fick ett trevligt och glatt SMS igår kväll. Berättar mer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar