03 april 2012

Dessa baskillusker

Stackars min lille prins går på en pencillinkur igen. Sista dagen i morgon dock. Han fick hög feber bara en vecka efter förra avslutade pencillinkuren p.g.a. öroninflammation i höger öra. Febern kom på söndagen så det var till att vabba hela förra veckan. Utom fredagen för då var mannen hemma. Var till läkaren och dom konstaterade att prinsen hade dubbelsidig öroninflammation. Hua. Skulle det bli så att det blir en till öroninflammation så kommer dom vilja disskutera att sätta in rör. På bara 3 veckor nu har han haft det 2 gånger. Men han är mycket bättre nu och idag är bägge barnen på dagis.
Igår skulle jag slutat tidigare då jag skulle på några ärenden. Det slutade med att jag fick sluta ännu tidigare för dom ringde från dagis. Eller dom ringde mannen först för till och med dagispersonalen tycker synd om mig som vabbar och vabbar och vabbar så dom tänkte att det var mannens tur den här gången. Men se det gick inte så jag fick åka. Den här gången var det prinsessan som dom misstänkte ögoninflammation på. När jag kom till dagis syntes ingenting i hennes ögon. Men när dom var ute så hade ögon varit jätteröda. Hon fick följa med mig på eftermiddagen. Mysigt ändå att bara ha henne med. Hon verkade gilla att bara hänga med mamma sin :-) Hon fick bland annat förlja med till distriktsköterskan för jag skulel ta min "vår-spruta". Söta prinsessan höll mig i handen hela tiden. Sköterskan kollade i hennes ögon och konstaterade att det fanns ingenting som tydde på ögoninflammation. Så nu är frågan varför det blev som det blev. Har bett personalen på dagis att hålla koll på henne ute och sen om det blir så igen. Kan ju vara så att om hon är röd i ögonen ute och det försvinner när hon kommer in, så kan det vara pollen. Hoppas inte det men vi får ha lite koll.

Bilen var inlämnad på verkstan förra veckan. enligt telesamtalet skulle det kosta 500 kr för att koda en ny nyckel och 930 kr för att felsöka varför bakluckaninte gick att öppna utan nyckel.
När jag hämtade bilden så kostade det 400 kr att koda nyckeln (helt ok) MEN 12-1300 kr (kommer inte ihåg exakt nu) för felsökningen och då hade dom oxå lagt på 18 min reparation utan att ens ha ringt och meddelat vad felet var eller frågat om dom skulle fixa det. Höll på att smälla av. Killen kunde inte göra nåt åt priset på felsökningen men insåg min irritation och tog bort 18 min meck eftersom dom inte ens ringt mig, fast jag sagt att dom skulle göra det och att dom SKA ringa kunden.
Ska ta med mig kvittot i morgon och ringa och klaga hos chefen på felaktig prisuppgift. Bara för att. Rätt ska vara rätt. Även om dom sa fel i telefon så är det inet det priset jag fick. Tjurskallig som man är ibland.

Ny vecka nu och bernen är på dagis. Håller tummar och tår och allt jag kan att vi slipper fler sjukdomar. Verkar vara många tyvärr som vabbar just nu gång på gång. Hoppas vi alla får ha friska barn snart.

Ikväll ska jag till bästa Karolina och färga fransar och bryn.
På torsdag är jag ledig. Tjoho. Ska ta med mig barnen och gå på påskäggs-orientering runt slottet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar