10 maj 2012

Fixar-kväll

I tisdags var vi på fotboll. Det var prinsessans premiär tillsammans med sina kommande skolkompisar. Tror dom hade roligt allihop och prinsessan har nog hittat sin favvo-ledare, en riktig bus-snubbe.

Igår hade vi fixarkväll på dagis. Det innebär att vi föräldrar och personal träffas och sopar, gräver, oljar, målar, planterar, ja allt som kan tänkas göras för att piffa upp utegården. Eftersom det var skitväder så blidde det inget oljande av utemöblerna utan det får bli senare. Självklart så grillades det korv oxå. Eftersom regnet föll ner hela dagen så gjorde jag ett sent samtal till min pappa och frågade om han kunde hjälpa mig med barnen. Nu blev det bara prinsen för prinsessan ville va på dagis och grilla. Men för prinsens del så har det inte blivit skoj. Regn, blött, kyla och så hade han ju redan spenderat hela dagen på dagis. Han fick det mycket mysigare med sin morfar inne i värmen där han blev serverad plättar och sylt. När vi var klara på dagis så åkte vi till mamma och pappa och hämtade prinsen men självklart så passade vi på att ta en fika inna hemgång.
För prinsessan blev det en lång dag och hon somnade i bilen på vägen hem.

När barnen lagt sig så plockade jag undan i huset sen blev det soffan och slöa. Tittade bland annat på Grey´s Anatomy. Spännande skit :-)

Har sovit dåligt i natt som så många andra nätter. Jag som ALDRIG haft problem med sömnen hatar att ha det nu, och inte vet jag varför. Stress?
Prinsessan vaknade i natt och var törstig. Mannen var snäll och gick upp till henne och när sen prinsen vaknade på morgonkvisten och jag bad honom gå in till prinsen så nä, det var jag som skulle gå då. Att jag sen vaknat när prinsessan ropade (jag jag vet jag slapp ju gå upp då) och sen vaknat för att gå upp och kissa och sen vaknat för att jag haft ont i magen och sen vaknat för att jag svettats och det inte bara en gång utan typ tre gånger...det räknas inte. Var helt färdig när jag gick upp till prinsen. Han fick en flaska välling och en ny blöja och sen blev det lite gos i soffan.
Klädde på prinsen och gjorde honom klar, gick upp och väckte prinsessan och klädde henne och gjorde henne startklar. Sen ner och serverade frukost. Där nånstans vaknade mannen oxå och bredde macka till prinsessan. Prinsen var mätt efter sin välling.
Jag försökte göra mig iordning. Tog en dusch efter nattens svettningar och utanför duschdraperiet stod prinsen och skrek för att han oxå ville dusch. Tyckte dock inte att det var så smart på morgonen när dom snart skulle ut i kylan på dagis. Att stå och duscha med ett skrikande barn utanför är allt annat än avslappnande. Gnällandet fortsatte under hela min påklädnad, tandborstning, mitt packande ja hela morgonen. Ta det lugnt och slappna av för min del är inte att tänka på då. Hur gör man det? Jag är på helspänn, stressad, ja allt annat än lugn. Jag blir knäpp på mig själv. Jag vill bara ha lugn och ro och slippa stressa upp mig och bli helt..ja jag vet inte vad :-/

Andas in, andas ut, andas in, andas ut.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar