31 maj 2012

Sim-avslutning

Dagen började lite stressigt. Jag kom inte upp ur sängen när klockan ringde 05,30. Det blev lite hattig sömn innan mannen kom hem 23,20. Sover dåligt när han är borta. När klockan var 01 då hade jag varit upp tre gånger med prinsen och gett han vatten. Såå törstig han var. Bra att han dricker men att vakna och vara så törstig som han var det känns lite konstigt. Hoppas det inte händer igen.
Vi kom iväg när vi skulle och att lämna barnen är inga problem alls. Prinsessan har alltid älskat dagis och även prinsen är numer glad när jag ska lämna. Jag får en puss och en jättekram och sen går han leendes in och ritar vilket verkar vara favvo på morgonen. Att få sätta sig ner med dom andra barnen som ritar. Mina älsklingar :-)

Har pratat med chefen och i morgon ska vi ha möte. Jag vill gå upp i arbetstid. Att jobba 75% nu och få ut ännu mindre än när jag var föräldraledig känns så där. Då fick jag iallafall 80% av min lön, nu bara 75%.
Allt funkar ju så bra på dagis, barnen trivs och jag vet att dom inte kommer att lida av att vara där eventuellt 30 min till. Tanken är att bara ha 30 minuters lunch om dagen och sen jobba antingen som nu eller utöka 30 minuter på eftermiddagen. Vi får se hur det blir. Möte först :-)

Funderar mycket på mig själv och kommer på massa saker. Eller ja iallafall några saker. Ska till psykologen nästa vecka. Får se vad som sägs då.

Ikväll är det simskola men ingen vanlig torsdag som alla andra. Det är sista gången innan sommarlovbet och sista gången vi har L. Shit jag kommer sakna henne som instruktör och då är det inte ens jag som simmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar