21 maj 2012

Superhelg

Helgen har verkligen varit super.
Lördagen spenderades ute i solen i trädgården. På eftermiddagen kom vänner till mannen över så då blev det lek för barnen då en hade sin dotter med sig. Det blev grillat, middag ute i det fria och livemusik. Lite klink och klocnk och inget seriöst men trevligt ändå.
Blev en sen kväll för barnen så det blev sovmorgon ända till klockan 08 på söndagen.
Frukost, en dusch, iväg till affären för att köpa blöjor så prinsen skulle slippa bajsa i byxan och på vägen hem köpte vi planteringsjord på K-rauta.
Spenderade tid i trädgården och fyllde på våra pallkragar med jord. Bägge barnen hjälpte till eller var det skälpte?! Prinsen skälpte iallafall för han bara grävde och slängde runt jorden både där den skulle vara men oxå där den inte skulle vara..alltså utanför pallkragarna. På kvällen sådde vi lite fröer.

På eftermiddagen var vi och kollade på prinsessan som hade gympaavslutning. J + M kom oxå vilket gjorde prinsessan extra glad. Barnen var superduktiga. Efteråt blev det fika och ännu mer spring för barnen.

Väl hemma igen så skulle mannen klippa gräset. Det var då jag passade på att så. Prinsessan skulle så med mig men jag blev dumpad för hon skulle åka 4-hjuling.
Mannen klippte gräset och prinsen åkte med. Bakom körde prinsessan med 4-hjulingen i samma spår som mannen. Runt runt. Efter en stund så ledsnade prinsen så han ville av. Resultatet...
Mannen först med gräsklipparen, sen prinsessan på 4-hjulingen i samma spår och efter går prinsen med sin plastgräsklippare framför sig...i samma spår som dom andra. Och där gick dom eller åkte dom, runt runt. Prinsen fick nog en rejäl dos av motion men han var nöjd.

Barnen somnade gott vid 20,00 bägge två efter lite bad och välling eller annan mat i kroppen.

Träningsmässigt har dom 2 senaste veckorna varit kassa. Ingen träning alls och inte blev det något sim heller då simskolan inte var på grund av RÖD torsdag. Känns värdelöst när man inte kommer iväg. Jag behöver det.
Har insett att min kroppsuppfattning är skevare än vad jag trott. Att den var skev det visste jag men efter att ha pratat högt så insåg jag vad jag satt och sa. Herre gud. Men möster och tankesätt är inte lätta att bryta. Det är lätt att säga att det ska vara på det eller det andra sättet men för någon som tänker på ett helt annat sätt och helt inrutad i det så är det inte så enkelt.

Nu är det ny vecka igen. Hej och hå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar