19 juni 2012

Barnfri middag

Vaknade med huvudvärk i morse. Aldrig roligt när dagen börjar på det sättet. Men det kan ju bara bli bättre då. Nu har jag tagit en Ipren så kanske det går över.

Igår var jag på body pump på Kraftkällarn. Skitkul. Jag älskar verkligen den träningen. Det är en träningsform som kommer att ge resultat på min kropp bara jag ger fan i godiset och andra gottesaker.
Jag körde på rätt bra och ökade på uppvärmingsvikten. Även på ett par av muskelgrupperna ökade jag vikterna...och aj aj aj vad det kändes. Just då i alla fall. Idag känner jag inte alls så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Innebär det att jag tagit i för lite då? :-/

Efter passet passade jag på att sola. Jag solar typ aldrig solarium men när solen nu lyser med sin frånvaro så man fan aldrig får någon solbrun färg på sin bleka kropp, ja då får man ta hjälp av det som finns. Det var skönt att få ligga i lite värme i 15 minuter. Det verkar bli den värme man får. Förutom värmen från mannen då men det är ett annat kapitel ;-)

Idag blir det långdag på jobbet. Vi ska ha möte direkt efter stängning så jag jobbar ända till 16,30 idag. Var här 07,45. Så jag kommer nog hinna med en del idag :-)
Mannen kommer hit och hämtar bilen. I bilen ligger min cykel som ska packas ur då.
Efter mötet ska jag cykla ner på stan och träffa två andra mammor från dagis. Från början var vi tre men en av tjejerna har precis påbörjat sin semester och självklart oxå åkt på världens förkylning så hon ska kurera sig så hon är frisk till på fredag så hon kan fira midsommar.
Så typiskt att det blir så när man går på semester. Antingen så blir man sjuk eller så regnar det.
Vi som är friska ska ses på Åkanten och äta lite gott, i lugn och ro utan barn. Ska bli supertrevligt.
Hemfärden får bli på cykeln.
Det blir bra träning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar