18 juni 2012

Eric Saade

Ny vecka vilket innebär att en helg har passerat.
I lördags blev det inte mycket gjort, eller jo jag städade i huset. Barnen lekte och väntade. Eller prinsessan väntade. På vaddå? Jo Rix-FM festivalen :-)
I en och en halv veckas tid hade hon tjatat om att hon ville till Fyrishov. Varför sa hon inte så jag utgick ifrån att det var för att bada...tills hon i fredags kläckte ur sig:
"Men mamma jag vill ju faktiskt dit för Eric Saade ska vara där".
Jaha ja. Så det var bara att packa regnkläder till mig själv, till barnen och till vagnen. Även mannen följde med. Mycket trevligt tycker vi :-)

Vi åkte in och parkerade bilen och mötte upp en dagiskompis och hennes mamma. Tillsammans gick vi sista biten till Fyrishov. Lite trisst var det att det regnade hela tiden men med regnkläderna på så höll vi oss torra. Som tur var så var det ju heller inte kallt och blåsigt ute utan helt ok väder.
Det hela höll på i strax över två timmar. Självklart så kom den efterlängtade artisten Eric Saade ut sist. Men barnen var glada och tyckte det var skoj och många var låtarna som prinsessan kunde. Även prinsen kände nog igen en del låtar eftersom prinsessan spelar en del på sitt rum. Han ville hellre stå på marken och dansa runt och skaka på sin kropp än att sitta i famnen och se det hela på scenen. Han är så rolig. Kan inte vara stilla när det är musik.

Även söndagen bestod av regn, regn och mera regn. Jag passade på att ta ett krafttag på övervåningen där det råder...eller rådde total kaos.
Tanken är att det är en del som ska renoveras, målas och nytt golv men i väntan på det så står jag bara inte ut med kaoset som har blivit. Barnen snubblar på saker direkt dom kommer upp för trappan så man är ju rädd att dom ska snubbla och trilla nerför trappen. Dom får klättra för att få tag i saker vilket resulterar i att andra saker ramlar. Ingen ordning alls med andra ord. Men nu så. Fönstret i prinsens blivande rum är putsat, golvet dammsuget, sängen på plats och likaså en bänk med lådor i där både böcker, spel och pussel fått ett hem. En matt ligger på golvet. Lite kuddar och en filt i sängen gör det lite mysigare och ett stort löv ovanför så det blir like kojlikt :-)
Mannens trumsaker har fått blivit uppstaplade i ett hörn så att inte dom ska gå sönder eller vicka av lekande barn och så att inte barnen ska göra sig illa på dom.
Slutsumman är bättre ordning på övervåningen trots att det så småningom ska renoveras.
Men det känns skönt. Jäkligt skönt. Röran där uppe har legat som en ond tyngd i min kropp och nu känns det lite lättare faktiskt. Lättare att hålla rent blir det och barnen får mer yta att leka på där uppe, jag behöver inte oroa mig lika mycket för att doms ka trilla ner för trappen och dom kommer åt spel och pussel.
Ska göra klart det sista idag. Eller i morgon :-)

Kvällens plan är att åka och träna. 19,30 på Kungsporten är det Body Pump. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar