29 juni 2012

Förändringar?

Jaha då var det dags igen.
Att besöka farbror doktor.
Till idag fick jag läxa. Om man kan kalla det det.
Att skriva ner FEM stycken beteendeförändingar som är bra för mig på sikt.
Hur ska jag komma på FEM stycken? Jag kommer knappt på två...eller tre.
Nummer ETT: att kunna låta saker ligga framme.
Nummer TVÅ:
Nummer TRE:
Nummer FYRA:
Nummer FEM:
Tomma rader. Det är ungefär så jag känner mig i huvudet när jag ska komma på fler saker.
Hur mycket ska jag speca? Jag kan komma på ett par saker till men dom hör ju liksom ihop med nummer ETT.
Ska jag välja FEM saker som är helt skilda från varandra?
Ja vi får väl se. han hjälper mig säkert med edt idag.

Jag har i alla fall börjat bli lite lugnare. Jag hyperventilerar inte lika ofta. Jag tänker på att andas djupa andetag. Allt som oftast. Syre är bra för kroppen, hjärnan och för att motverka stress.

Känner mig dock som en kassa massa ibland. På den enda punktensom manegentligen vill vara helt perfekt. Men vilken mamma är egentligen helt perfekt? Ingenom man frågar deras barn. Alla går vi väl igenom perioder där vi är både bäst, sämst, dumma, smartast, finast, dummast igen, knäppa. Ja allt.
Men just nu så bråkar jag och prinsessan alldeles för mycket och vi måste få ett stopp på det. Det kan inte fortsätta så här. Jag blir ju knäpp och mår så dåligt. Men hon vet precis vilka punkter hon ska trycka på för att få en galen mamma. Men ändring. Jag ÄR en bra mamma det vet jag.

Dags att åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar