04 juni 2012

Lekställen

Då har ytterligare en helg passerat. Tiden går fort ibland.

I fredags fick mannen komma hit och byta bil med mig för att kunna hämta barnen. Jag själv jobbade en stund extra och sen blev det grillning och 5-kamp på jobbet. P är en jäkel på att grilla. Jag och K fixade sallad och dukade fram. Fläskfilé, kyckling och lite viltsvin. Till det blev det potatissallad och flera olika sorters såser. Gott var det och mätta blev vi.
5-kampen bestod av kasta pil, golf, basket, kubb och skytte. Med tanke på vädret som var så är det underbart att vi har så stora lokaler. Lite kaffe och gobitar lyckades vi få i oss oxå.
Det trissta var att det var samma kväll som finalen av Let´s Dance var. Men min snälle man spelade in åt mig så jag kollade på det när jag kom hem. Var hemma vid 21,30.
HURRA HURRA för Anton.

Lördagen spenderades på Leo´s lekland då prinsessan och en dagiskompis hade dubbelkalas. Hela 19 barn av hela gruppens 21 barn kom. Vilken sammanslutning. Tror alla barnen var supernöjda och trötta efter dagen.
Tack till alla barn och föräldrar för fina presenter till tjejerna. Dom var supernöjda med hela kalaset.
Jag och R-B hade lyx och behövde inte sköta ett dugg eftersom en "värdinna" på Leos fixade allt. Hon var kanon. Stort plus.
Eftersom vädret fortsatte att vara kasst så var det många som samlades på just Leo´s denna dag. Det ryms mycket barn och föräldrar och man tänker inte ritkigt på hur många det är där inne men när vi skulle ut...herregud. Vi höll inte på att komma ut. Hallen var full av föräldrar och barn som ville komma in.

Söndagen spenderades även den på ett lekland men denna gång på Nickis, eller Lekplatsen som det numer heter. Eller är det Lekpalatset?
Tjejkalas och 10 tjejer hade jättemysigt med fika och lek. Prinsen fick följa med för mannen jobbade. Trisst nog var kalaset mitt i hans sovtid och trött var han hela morgonen. Han var superduktig och var glad och positiv hela kalaset. Han somnade i bilen på vägen hemn och fick sova ganska länge. Lite för länge för när det var dags att sova på kvällen så låg han och joddlade ett tag.
Prinsessan hade även hon svårt att somna men det berodde nog inte på att honvar pigg utan förmodligen för att hon och jag haft en katastrofmorgon. Vi bråkade, tjaffsade och bråkade lite till. Jag höll på att bli galen. Men vi mös lite och sjöng natt-visa och mös lite till. tror hon behövde lite extra kärlek där på kvällen och är det nåt jag har så är det massor av kärlek till mina barn. Älskar dom så.

Nickis känns litet, trångt och skabbigt numer när man varit på Leo´s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar