28 juni 2012

Mörkare tider

Midsommar har passerat och nu går vi mot mörkare tider. oj så positiv start det blev på den här bloggen. Ha ha. Äsch det finns så mycket att vara glad över ändå.

Tiden har sen sist passerat fort. Och en hel del saker har hänt.

Jag var på restaurang med 2 vänninor. Den tredje låg tyvärr sjuk. Vi andra njöt av god mat och dricka på stan. Skönt att bara vara sig själv en stund och att få äta utan barn runt bordet. Något man borde unna sig en gång i månaden i alla fall.

Jag har varit till Stina igen och fixat naglarna. Känner mig alltid så fin när jag går därifrån. Tack bästa Stina.

Även Karlonina har fått gjort sitt och det innebär att hon färgar mina fransar och bryn och plockar och ansar dom. Känner mig fräsch när jag går därifrån och det är sjönt att vakna på mor´gonen och känna sig fin, trots att maninte tagit på sig ansiktet än :-)

Vi har varit hundvakt till M. En underbar boxertös som passar perfekt med barnen. Prinsen blev superglad att ha en fyrbent i familjen i några dagar. Han satt bredvid henne, pussade på henne, klappade på henne. Tror nog han saknar T precis som jag.
Det var mysigt att ha en boxer i huset och höra alla ljuden igen.

Midsommar spenderades hos familjen D. Sill-lunch, skrinda, heldag på IP, hem och fixa mat och upp till familjen D igen och grillning på kvällen. Tyvärr tog min midsommarkväll slut redan 21,45 då jag hade trötta barn så 3 barn och en hund och jag gick hem. Prinsessan hade en kompis som sov kvar det var därför det var tre barn :-)

Jag har gått upp i arbetstid. Jobbar numer 08-16. Funkar kanon. Lite mer att göra men så har jag ju oxå mer tid på jobbet så det är som det ska. Barnen har fåt utöka sin tid på dagis med 30 minuter. Det fixar dom galant. Dom trivs ju så bra ändå.

Strax hem och hämta barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar