12 juli 2012

Blocket

Blocket har just nu blivit min bästa vän. Kollar konstant känns det som. Inte för att jag köper nåt men jag tittar gärna.
Jag kollar på Honda CR-V och hoppas att nån ska skänka en nyare modell till mig. Så fiiiin bil. Vill ha.
Jag kollar på husvagnar. Gärna med barnkammare. Har en bild i mitt huvud hur jag vill att den ska se ut men jag hittar ingen sån. Det kanske inte ens finns en som ser ut som jag tänkt mig. Men det är kul att kolla. Vissa är så slitna och riktigt gamla i stilen och vissa är helt spritans nya och JÄTTEdyra. MEn en hel del har ett par år på nacken, väldigt fina och helt ok i pris. Men det är inte prio just nu. Vi har inte ens en bil med dragkrok. Svårt att få med sig en husvagn då.

Igår hittade mannen en gungställning. Mailade till tjejen som har den och typiskt så har en person hunnit före som ska komma och kolla på den idag. Jag håller alla tummarna jag har att hon inte köper den. Jag vill ju ha den :-)
Hon ska höra av sig så jag vet om vi kan komma och köpa den eller inte.

Längtar till helgen nu. Prinsen verkar trött trots att han lägger sig i tid och sover hela natten. Han är gnällig om dagarna på dagis, klänger på sin älskade storasyster och tycker alldeles för mycket och blir arg när det inte blir så. Kanske att han behöver mer sömn. Men jag kan knappt lägga honom tidigare. Kanske att han just nu utvecklas och att det är jobbigt för honom att ha alla känslorna som han har. Att vilja så mycket, att inte kunna göra sig fullt förstådd, att tycka så mycket men inte få sin vilja igenom alla gånger. Klart att det kan ta på krafterna. Hur som så längtar vi till helgen. Eller ännu bättre till semestern. Bara 2 veckor kvar.

Ser fram emot på lördag då min bror med familj kommer. Det var så länge sen. Har tänkt mycket på dom men kass som jag varit på just den biten så har jag inte ens lyft på luren och ringt och sagt hej. Dåligt jag vet. Men det är så himla mycket hela tiden känner jag så jag hinner inte ens med dom små enkla sakerna. Men det kommer bli bättre. Snart. Med tiden.

Hoppas träna ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar