11 juli 2012

Luuuugn

Med tanke på magen så blev gårkvällen lugn. Tyvärr är det inet alltid så lätt att bara stänga av och slappa utan man stressar på lite för att hinna få allt gjort så att man sen kan slänga sig i soffan och slappa.
Förrgårdagens middag blev gårdagens middag för när jag kom hem så hade jag hungriga barn och själv ont i magen. Det var kassler, ris och paprika i en ugnsform och över det currysås och så hade det stått en stund i ugnen. Riktigt gott och enkelt att göra, speciellt om man har en massa ris över. Kanongott med ananas i oxå men då ingen av ungarna äter ananas så skippade jag det.

Prinsen fick säga god natt klockan 19.00 och prinsessan 19,30. Lagom att få isäng dom då tycker jag. Tyvärr så är prinsessan jättetrött på morgonen ändå så kanske att hon skulle behöva lägga sig 19,00 istället. Vi får se om vi ändrar på det, man vill ju få mysa lite med bara henne oxå innan hon går och lägger sig.

I morse kom jag upp i ok tid. Bättre kan det bli men jag känner mig helt överkörd på morgonen så det är segt.
Prinsessan åt risgrynsgröt, 2 portionen och prinsen fick istället för vällingen som han alltid få, en portion gröt han med. Men han fick gröt från 2 år. Tänkte att det kunde vara trevligt att alla sitter tillsammans på morgonen. Annars får prinsen sin flaska i soffan och prinsessan ska börja äta själv och hur kul är det. Och så är det noll ordning. Jag måste börja strukturera upp saker och ting ommin hälsa ska vara på topp så vi börjar med lite enkla saker som att ta det lugnt på morgonen och äta tillsammans.
Alla verkade pigga och glada av frukosten.
Ikväll blir det dock som vanligt kvällsmys med en flaska välling för prinsen. Den flaskan ska oxå bort så småningom men vi tar en sak i taget.

Kanske att det kan bli lite tränande ikväll. Ett pass body pump skulle vara skönt. Jag mår ju så mycket bättre när jag tränar och jag blir så mycket nöjdare över mig själv.
Får se om jag kan övervinna tröttheten och ta mig iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar