19 juli 2012

Sol

Då var lunchen slut för idag. Har precis suttit ute på jobbets solterass och avnjutit min lunch. Pannkakor med sylt och vaniljglass. Mums och mys :-)
Nu åter till arbetsuppgifterna.

Igår kväll när jag kom hem efter jobbet så höll mannen på hemma ute. Han har börjat göra ordning för tak över uteplatsen på framsidan. Shit va duktig han är. Fast det visste jag i och för sig redan men ändå. Han är skitduktig. Det kommer att bli kanon.

När vi kom hem så njöt vi ute i solen en stund innan det var dags att göra iordning maten. Prinsessan spikade, prinsen fick sitta i en liten grävare så han var helnöjd, jag stod i solen och njöt av värmen. Sen blev det dags för mat. Blev jätteavancerat, stekt falukorv och makaroner :-) Barnen var jättenöjda över matvalet. Eftersom maten blev klar vid 18,30 så var det bad och god natt för barnen efter middagen.
Jag hann att dammsuga huset innan vi lag barnen.
Mannen gick ut och fortsatte med sitt och jag gick ut och städade upp på våra trallar. På farstukvisten och vid lekstugan/sandlådan. Sen blev det olja av. Med vädret som varit så har man u knappt kunnat olja in dom. Det har ju regnat hela tiden känns det som. Men nu när det blidde sol så kändes det som om det var dags. Fint blev det. Ska bli spännande att se när vi kommer hem idag hur det ser ut på trallarna.

Pratade med Sara idag om tårta till på söndag. Tur att jag har bästa Sara som ställer upp och fixar tårta till barnen. På så sätt så kan man få dom mer personliga :-)
Bilder på tårtan kommer så småningom så klart.
Även prinsen ska få tårta nästa vecka. Så klart :-) Grubblar lite på hur vi ska göra den.

Nu jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar