22 augusti 2012

Bra dag

I morse var det då dags att lämna prinsessan på skolbussen igen. Idag kändes det lättare för mig för hon fick sällskap av en granntjej som hon brukar leka med så hon tog prinsessan i handen och så gick dom och satte sig bredvid varandra. Glada och pigga. Känns skönt i ett mammahjärta då :-)

Att lämna prinsen är inga större problem. I morse var han dock rätt så trött men inget gap och krik utan fröken kunde ta med honom till soffan och läsa en bok. Längtar tills jag hämtar honom för han kommer springandes emot en med ett stort leende och ropar "mamma" och så får man väldens bamsekram. Helt underbart mysigt.

Igår var det fotbollsträning för prinsessan. Jag brukar försöka jobba upp min kondition och mitt intresse för att jogga då, men tyvärr igår så var det föräldramöte på fotbollen så det blidde till att sitta på rumpen istället.
Barnen får en ny tränare. En ung tjej som spelat fotboll i hela sitt liv. Hon kan det där med fotboll och är även kanonbra med barnen.

Träningen ikväll uteblir då mannen ska hjälpa sin morfar att flytta. Äntligen har han fått plats på ett hem.
Kanske att man skärper till sig och tränar lite hemma i vardagsrummet istället. Det kan väl inte vara så svårt att få till det när barnen lagt sig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar