28 augusti 2012

Pump

 



Igår tog jag mig iväg på ett Body Pump pass.
Jag tycker verkligen att det är skitkul träning och det ger min kropp vad den behöver. Jag är van att träna med hela kroppen på en och samma gång så träningsformen passar mig perfekt.
Det var Stina som höll i passet. Har gått för henne förut men det var länge sen nu. Det var ett bra pass och honvarierade lite med llite gammal pumpträning så passet var inte riktigt desamma som det brukar. Men skoj var det. Och tungt var det.
Får sån grym mjölksyra i vissa muskler. Skit va ont det gör. Igår lassade jag på vikter på ryggträningen och jag insåg mitt i att det var tyngre än vad jag någonsin haft. Men skam den som ger sig, man kan ju inte lassa av så där stod jag och det var bara att ta i.

Ikväll blir det mera träning. Prinsessan ska på fotboll så jag passar på att ta en vända i spåret då.
Målet är att om 8 veckor, enligt ett program jag har, så ska jag kunna springa 5 km. Mitt mål är som vanligt lite tightare och jag hoppas fixa det på lite kortare tid.

Mannen har fått slag hemma och ska ge sig på LCHF-kosten. I morse trodde jag knappt mina öron när jag hörde stekpannan. i köket stod han och stekte bacon, gjorde omelette och käkade en ostbit till. TILL FRUKOST.
Själv tog jag en skål med vaniljyoghurt och flingor.
Till luch och middag kan jag självklart äta sån kost jag oxå men frukosten behåller jag som den är. Barnen får dock inte äta LCHF-maten utan vi får fixa till så att det blir bra för dom oxå. Känner inte för att dra in på kolhydraterna helt för dom. Tror inte att det blir så bra.


lchf-kost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar