20 september 2012

LCHF

Mannen min äter ju enligt LCHF. Han började med det som ett test för att se vad som hände med diabetesen om han uteslöt socker och kolhydrater. Resultatet har varit mirakulöst, anser jag.
Han har dels gått ner lite i vikt, han har inget sug efter godsaker längre men det bästa av allt...han tar inget insulin alls dagtid till måltiderna. Han tar sitt långtidsverkande på kvällen och även det har han minskat på antalet enheter. Helt otroligt säger jag.
Vi får se vad som sker på sikt men han mår ju toppen så han kör på.

Fundrar jag oxå på att äta mer enligt LCHF. Jag har varken diabetes eller behöver gå ner i vikt men det där med att bli av med sockersuget vore ju inte helt dumt.
Jag är konstant sugen och då menar jag verkligen konstant sugen på godis, socker ja allt man kan tänka sig i sockerväg. Jobbigt som fan är det och ont i huvudet får jag om jag inte äter socker eller kolhydrater.
Just nu äter jag en del av mannens mat men så äter jag även kanske iaf lite av pastan eller det som barnen får till. Tror inte en kombination av både fetare mat och kolhydrater är det bästa för hälsan.
Jag ska testa så får vi se.

Ikväll är det föräldramöte i skolan. Ska bli skoj. Första föräldramötet i skolan :-)

2 kommentarer:

  1. Gillar du gryn? Ett bra steg att ta för att dra ner är att experimentera bland alternativen. Barnen gillar också gryner, vilket underlättar. Bovete, matvete, matkorv, kamutvete, råriser, svart thairis you name it :)

    SvaraRadera
  2. Tja inget fel på gryn. Vi har dock inte ätit så mycket sådant tidigare heller då det mest bli same same. + lite att med prinsen och gryn så blir det katastrof. Ha ha. Fast jag har kommit mer in i att det får vara katastrof när man har småbarn så... :-)
    Tack för alla förslag :-) Får köpa hem lite olika och prova.

    SvaraRadera