26 september 2012

Ny frisyr

Det blev ett nytt jag igår. Det var nervöst. Riktigt nervöst. Jag som haft samma frilla sen urminnes tider. Men nu var det dags för en förändring.

Tiden det tog att åka till Karin, då hann jagtänka mycket. Jag har senaste dagarna kollat på folk med långt fint hår och önskat att det var mitt långa fina hår. Samtidigt så kände jag att ska jag vänta till jag får långt hår ja då får jag vänta länge för det känns som om håret växer så sakta.

Jag visade massa bilder för Karin. Bilder på frisyrer som jag gillade. Vi pratade lite, grubblade lite och så var vi överens :-)

Jag hade en tanke innan jag kom til Karin att håret skulle bli lite mörkare med bara några röda slingor i eller nån skoj effekt av det röda slaget.
Resultatet: Karin lag i blonda slingor så hela håret är lite uppljusat.
Anledningen är att röda slingor lätt blir "daskiga" efter bara en kort tid.

Det rasade rätt så mycket håret från mig. Jag tänkte att jag får inget hår kvar. Samtidigt så hade jag sagt till att jag vill ju att håret känns tjockt och busigt.
Långa hårtaffsar trillade till golvet och i mitt knä. Jag läste skvallertidning på skvallertidning för jag vågade knappt kolla i spegeln. Jag kikade så klart upp lite då och då men jag kände det som att "fixa och gör klart så kollar jag på slutresultatet". :-)
Men som sagt lite måste man ju kolla så att man har koll på läget.
Håret klipptes, naggades och luggades eller vad allt heter. Allt för att inte få det raka resultatet utan ett uppklippt och busigt hår.

Slutresultatet är jag supernöjd med. Jag måste bara vänja mig vid längden och vid luggen som finns lite grann där på sidan.
Fick med mig lite produkter hem för nu är det ju inte att bara sätta upp i en toffs på morgonen. Nu kan det ju vara skoj att ha i lite vax och få lite ruffs i håret.

Så jag som alltid har haft långt hår, som mest axelkort. Det har varierat vilken hårfärg jag haft och hur mycket uppklippt håret varit men det har alltid varit långt.
Nu är det kortare än axellångt och uppklippt och lite roligare om jag får säga det själv.
Nu ska jag bara lära mig och experimentera vad man kan göra med håret :-)
För nu kan man ju faktiskt göra lite olika frisyrer med det. Tror jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar