07 september 2012

Svamp (äckelvarning)

Kan vara lite olika saker. Dels svamp som man plockar i skogen och som man kan äta och som smakar gott, MEN oxå en jäkla kliande svamp som vi kvinnor kan få. Ja ni män oxå fast det är väl mindre vanligt.

I första hand rekommenderas vi kvinnor att skaffa receptfria medel för att bekämpa denna svamp. Tre kvällar i rad ska man stoppa in en vagitorium som ska ligga och skumma till sig och kleta ner trosorna under natten. Man ska ÄVEN 3 gånger om dagen smörja in med denna kladdiga creme som svider satan när man smörjer på och som även den kletar ner trosorna. Att använda trosskydd rekommenderas inte eftersom det gynnar svampen. Man ska gärna gå i icke tighta kläder och lufta så mycket man kan.
Detta gjorde jag. Inte fan hjälpte det heller. Det kliar och svider och om man kissar då vet man inte om man ska skratta eller gråta då man gärna får nån jäkla liten spricka nånstans där nere eftersom salvan kan gör huden tunnare. Det är värre än att kissa direkt efter en förlossning.

Sömnlös blir man oxå. Jag vaknar flera gånger på nätterna av att det kliar och svider. Att klia tillbaka är inte ett alternativ tycker jag eftersom det gör klådan värre. Så där ligger man och biter ihop och hoppas att det ska gå över nångång.

Nu har det gått en vecka. Det svider och kliar fortfarande. Jag känner inte för att gå och kissa när jag behöver det för jag vet vad som väntar. Sveda.
Så i morse ringde jag gyn. En trevlig kvinna berättade att det inte fanns några tider förän på måndag men jag som redan gått en vecka vad inte sugen på att inte få lindring förän om kanske ytterligare 3 dagar. Som tur va så fick hon en återbesökstid i samma veva så den fick jag.

En annan trevlig kvinna som jobbade där undersökte och konstaterade svamp men att Pevarylen säkert hjälpt en del.
Men hon skrev ut medicin till mig. En tablett som ska tas som en engångsdos.
EN TABLETT. EN ENDA TABLETT.
Här håller man på i ett par kvällar i rad med vagitorier och kletar med salva och så får man av läkaren ut EN TABLETT.
Varför inte få denna från början? Tänk va enkelt det skulle vara.
Jag fick oxå ut en salva som ska vara klådstillande. Inte alls lika kletig och jäklig som Pevarylen.
Jag skulle ha ringt från början.

Så äntligen efter en vecka så får jag förhoppningsvis ro och får sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar