21 september 2012

Tårta

Oj oj oj. Vi har tårta i kylen här på jobbet. Har ju bestämt att jag INTE ska äta massa gosaker med en massa socker i. Svårt när suget börjat ta i ordentligt. Finns liksom inget som direkt kan avleda då. Aaaaaaaaahhhhhhghghghhgh!

Idag följer prinsessan med en kompis hem. Då slipper hon vara på fritids hela dagen och får leka i lugn och ro med bästa kompisen.

Har lite annat skoj på gång med prinsessan och för prinsessan och henens kompisar men det berättar jag om sen.

Igår var det föräldrarmöte i skolan. Mamma och pappa kom hem till oss och passade barnen och nattade dom så att både jag och mannen skulle kunna gå.
Personalen presenterade sig och så var den nya rekorn där och presenterade sig. Verkar va en bra rektor. Även folk från BUP och liknande var på plats och informerade om sitt. Skrämmande egentligen hur det kan vara och hur vi människor behandlar varandra, stora som små.
Efter stora samlingen så träffades respektive klass i sitt klassrum och vi fick mer information där. Hur dom tycker det funkar, vad dom gör och hur det ser ut framöver.
Jag är en av två föräldrar som är klassrådsrepresentant. Den andra är Josefin. hi hi, skoj.
Det ger mig möjlighet att få mer inblick i skolan, att få vara med och påverka och även lära känna dom andra föräldrarna bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar