22 oktober 2012

Slutet på dag 1

Jobbade till 16.30 idag. Tog 2 ägg som mellanmål på eftermiddagen.
Hämtade barnen, mannen var sen han oxå.
Jag badade barnen, prinsen var kall om fötterna då jag insåg på fritids när vi hämtade prinsessan, att hans strumpor var fuktiga vilket resulterade i kalla fötter. Med en del grus innanför blöjan så kändes ett varmt bad för honom som en klok idé. Prinsessan studsade i hon oxå:-)
Passade på att plocka undan och fixa tvätten medan mannen fixade maten.
Det blev kassler-stroganoff med broccolimos till middag. Barnen fick ris till.
Lite mys i soffan innan jag gjorde klar bägge barnen för sängen. God natt mina älskade trollungar. Ses i morgon.

Jag fortsatte med tvätten, sugen på godis och mat, irriterad över att när tvätten va klar så var det bara att fortsätta i köket och röja upp.
Vem bestämde att allt skulle falla på min lott? Jag var inte med i den röstningen.

Har legat och läst i sängen. Tänker på godis och känner hur det vattnas i munnen på mig. Känner mig låg och nedstämd. Vet att godis eller nåt annat med socker skulle kunna ta bort denna känsla och fylla mig med tillfredsställelse. Men då ger jag ju upp och det går inte för sig:-)

Ny dag i morgon.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar