23 november 2012

Äntligen helg

Funderar på om man kan få sig lite vila under helgen men det blir nog full rulle som det ser ut.

Igår klagade prinsessan på att hon hade ont i öran. Hon åt dåligt, låg i soffan, grinade när vi gjorde oss i ordning för sängen, fick alvedon och efter lite bokläsning och mys så somnade hon. Nästan två timmar senare hör jag att hon ligger och grinar. Går självklart upp men att få en trött liten tös att förklara vad det är för fel, det visade sig vara svårare än nånting annat. Det visade sig vara örat. Hon hade ont men kunde inte riktigt förklara smärtan. Eftersom hon nyss fått alvedon så ville jag inte trycka i henne mer. Jag hämtade en massa kuddar och lag bakom henne så att hon skulle sova lite halvsittande. hon gosade in sig i kuddarna och jag låg kvar hos henne tills hon somnat om. Hon sov hela natten.
Ringde och kollade med husläkaren i morse om det kunde var öroninfektion. Hon har ingen feber ingenting. Fick rådet att ge henne ipren och nässpray och mycket vatten att dricka. Är det örat så hoppas man ju att det läker ut av sig självt. Blir det värre så får vi så klart åka in till närakuten under helgen.
Hoppas det ger med sig så hon slipper ha ont. Hon är i alla fall i skolan idag men så är det ju oftast när man ligger ner som det är värst med smärtan.

Var trött i morse och allt gick i slow-motion kändes det som. Kom ut till bilen och såg att ena bakdörren var öppen. Det var fuktigt på golvet. Vem vet hur länge den dörren stått öppen?! Hela natten? Bara en stund på morgonen? Supernervös satte jag mig i bilen för att starta den. Det var segt och jag fick trampa på gasen för att den skulle hoppa igång. Det ska inte alls behövas men vad gör man inte för att få igång bilen. Den fick bli lite varm medan jag och barnen gick till bussen och lämnade av prinsessan på skolbussen. Superlyxigt att bara behöva gå 20-30 meter för att lämna prinsessan på skolbussen. Tidigare fick vi ta bilen och åka 1 kilometer. Nu hinner man insupa lite frisk luft innan man fortsätter dagen.

Dagens frukost bestod av en kopp the och som vanligt min specialare, turkisk yoghurt, ens kvätt grädde och kesella kvarg citrus. Lunchen blev inte alls så nyttig utan bestod av grillad hamburgare med bröd och tillbehör. Tack Ove som fixade lunchen till hela jobbet idag.
Får se om vår beställning på tacos till nästa fredag besannas. Hi hi.

Mannen har fortfarande ont i magen lite då och då. Ingen bestämd tidpunkt och det är inte i direkt anslutning till mat. På måndag ska han röntgas så får vi se vad läkarna säger. Gravid? Ehhhh...nej det tror jag inte han är.
Gallan eller njuren kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar