29 november 2012

Geee miiig GODIS

Precis så känns det just nu.
Efter att ha ätit ris, pasta, bullar och godis under en liten period så hart jag insett att det är inget liv för mig. Eller jo det är klart det är, vem vill motstå godis, men om jag ska må bra i kroppen, känna mig pigg, ha en fräsch hy, sova gott på nätterna och slippa mig godissug så är LCHF bättre lämpat för mig och min kropp.
Nu när jag äter kolhydrater igen så är sockersuget enorm så jag slänger mig över allt socker, godis och bullar, kakor ja verkligen allt. Och då kommer oxå bieffekterna av det.
Hyn blir fet, magen får jag ont i och den svullnar så man ser lite halvgravid ut och jag sover dåligt och svettas på natten.
Så jag återgår till ett hälsosammare liv. Det är mitt val.

I morse så blev det turkisk yoghurt med lite kesella kvarg citrus i. Jag skippade grädden för jag får lite problem med den feta smaken. Till det en kopp the och en babybell-ostbit.
Lunchen bestod av gårdagens middag. Kyckling i ugn med wookade grönsaker. Mums. Men det var lite lite i lådan så jag är hungrig. Nackdelen var väl att det inte heller var nåt fett till så hungern har inte lagt sig. Får se om jag kan komma på nåt vettigt mellanmål snart om jag ska klara mig till middagen.

En stor eloge vill jag ge till Panduro i Stockholm på Kungsgatan. Jag och mamma var ju i Stockholm i lördags och då handlade jag på bland annat Panduro. Med mig hade jag 2 presentkort på totalt 150 kronor. På grund av en miss så drog aldrig kassörskan dom och det upptäckte jag hemma när jag kollade på kvittot. Lite snopet blev det så klart. Ringde Panduro i måndags men då visade det sig att kassörskan som expedierade mig var ledig. Hon jag pratade med skulla kolla upp detta.
Idag ringde jag och kollade hur det gick. Pratade med samma person som sist och hon var supertrevlig och hjälpsam. Ett presentkort på 150 kronor ska komma med posten.
Stort tack för hjälpsamheten och servicen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar