16 november 2012

God morgon

Dagen har börjat fint. Glada och pigga barn. Mannen gick upp för att väcka prinsessan men jag sprang efter för jag hade skrivit en lapp till henne. Är så himla skoj för hon har börjat läsa lite och är så duktig. På lappen stod det:
"VILL DU SOVA HOS SARA I NATT? PUSS MAMMA"
Att läsa var inga problem och hon blev superglad och studsade upp och sa att vi måste packa. Jag och Saras mamma pratades vid igår kväll och bestämde att det kunde vara skoj för tjejerna. Så rätt vi hade.
Packa, klä på alla, välling, frukost, skolväska, borsta hår, sminka mig själv.
Kom till skolbussen precis innan avgång. Pust.

En kamp som varat i 3 års tid har äntligen fått ett slut. Från och med på måndag så kommer skolbussen att gå utanför oss. Den kommer att runda en lada vilket innebär större och bättre säkerhet för barnen då bussen tidigare har backat för att komma runt. Det innebär oxå bättre trafiksäkerhet för oss föräldrar som lämnar barnen vid bussen. Det står bilar lite här och var och så ska bilar passera oxå vilket inte alltid blir så enkelt. Så himla glad att det blev den bästa lösningen av alla. Tidsmässigt så kommer vi säkert komma med andan i halsen ändå trots att vi bara kommer ha cirka 50 meter att gå. Ha ha.

Tog det lugnt på dagis i morse och hjälpte till att klä på prinsen sina ytterkläder. Ofta så brukar jag ha lite bråttom och personalen sköter den biten men jag kände för lite extra mys på morgonen och umgänge med sonen även om det bara innebar att jag fick klä på han ytterkläderna. Vi vinkade hej då ute på gården. Han gick upp på en liten kulle som finns, ställde sig högst upp, största leendet på läpparna och ropade rakt ut med armarna sträckta upp i luften. Min härliga lilla prins.

Frukosten idag bestod av en kopp the, en kopp med yoghurt, 2 hårda smörgåsar och en babybel-ost.
Lunchen blir onyttig för då blir det hamburgare med goa arbetskollegor.
Middagen kommer att bestå av spagetti och köttfärssås. Förmodligen kommer jag riva i morötter i såsen och koka broccoli till.
Träning står på schemat oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar