15 november 2012

Kom igång

Igår kom J över och hälsade på. Det är mannens kompis. Dom spelar musik tillsammans ibland för skoj skull. Mannen spelar trummor och gitarr och J spelar keyboard. Han spelar även i Uppsalaband, Micke Ahlgrens. Duktig är han och bra röst. Och snäll och trevlig. Tyvärr så hörde inte jag och barnen så mycket inne eftersom mannen gjort iordning ett förråd med isolering och förhöjt innetak och parkettgolv så nu spelar dom lyxigt. Hi hi.

Vi åt hamburgare och bröd med pommes. Prinsessans val.
Männen gick ut och spelade och jag nattade barnen, städade upp köket och satte mig i soffan och kollade på Grey´s Anatomy :-) Det var min kväll.
Tack och god natt blev det sen.

Ska dra igång tränandet igen. Efter veckor med förkylningar och liiite lathet så känns det att jag måste. Jag blir tröttare och tröttare och jag vet att träningen får mig att må bra. Någon som inspirerar mig är Olga Rönnberg. Så nu ska här tränas.

Maten har det varit si och så med. Jag har ju under nästan en månad ätit enligt LCHF och mått bra av det. För att testa mig själv så har jag sedan i lördags ätit lite mer onyttigt. Godis och lite kolhydrater. Resultatet?! Jag mår skit av sån mat. Jag känner mig mätt och uppsvullen i magen men jag är sugen hela tiden och äter därför något ändå. Finnarna i ansiktet visar sig igen. Ansiktet blir mer glansigt/flottigt med den typen av kost. Jag blir lat och känner mig supertrött. Mer än vanligt. Så summan är att LCHF för mig är en bättre kost.
Det får bli en blandning av allt tror jag. Bara pyttelite kolhydrater till maten och mer protein och grönsaker. Vatten att dricka. Hålla mig borta från godis och onyttigheter. Feta produkter klarar jag mig oxå utan.  Det känns väl som ett vettigt folkvett att äta efter. Jag vill ändå kunna unna mig något på helgen.

Så nu ska jag kolla kalendern och boka in mitt första träningspass på flera veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar