22 november 2012

Morotsallergi

Igår ville prinsessan ha med sig morot till skolan. Varje dag har barnen med sig en frukt eller liknande som dom äter på förmiddagen och igår var det alltså morot som var önskemålet.
Skalade två morötter och lag i en påse, gick in i badrummet, smorde in ansiktet med ansiktscremen och skulle precis påbörja sminkningen. Kände hur det började klia i ansiktet. Kliade och kollade i spegeln och jag var lite röd här och där. Kom på att jag aldrig tvättade händerna efter morotsskalningen utan gick direkt till ansiktscremen. Det var bara att ta fram ansiktstvätt och tvätta ansiktet ordentligt och börja om med ansiktet.
Konstigt hur det kan klia men att jag inte tänkte på det. Jag börjar enkelt nysa om jag skalar morötter eller potatis och snoret rinner. Men att det skulle klia så mycket som det gjorde det hade jag inte en tanke på. Med lite smink och lite tid på morgonen så var det röda borttrollat :-)

Barnens fotades igår. Så jäkla söta barn jag har:-)

Hämtade prinsessans kompis på fritids. Kul att se vart hon går och hur hon har det om dagarna. Vi träffade på några andra dagiskompisar och oj så glada dom blev att se varandra. Prinsessan går ju på annan skola än dagiskompisarna så det var ett kärt återseende.
Ska ta tag i den där korvgrillningen som jag tänkt ha hemma. Bjuda över alla gamla dagiskompisar till prinsessan för lek och korvgrillning.
Ska ta det en lördag så snart som möjligt. Bara enkelt skicka ut ett mess till alla föräldrar och bjuda in dom och dom som kan får komma. Superskoj och superenkelt. Behöver ju inte alls vara så krångligt och uppstyrt. Tanken är att barnen ska få träffas och ha skoj.

Barnen fick följa med mig till husläkaren igår. Min hosta är inte rolig och ännu mindre skoj är det att luftrören drar ihop sig så varje andetag är en kraftansträngning. Barnen skötte sig bra trots att det hela tog lite mer än en timme.
Träffade först en sköterska som jag fick förklara mitt problem för. Hon i sin tur bokade in mig till läkaren så vi fick sätta oss ner och vänta lite till.
Hos läkaren fick jag än en gång förklara mitt problem. Vi har en kanonbra läkare och vi får alltid träffa samma oavsett vem i familjen som måste till läkaren. Känns tryggt.
Han lyssnade på lungorna och så fick jag blåsa i ett sånt där rör. Ingen aning om vad det heter.
Fick utskrivet Buventol att inhalera när jag behöver. Tog en slurk direkt jag hämtat ut den och vips vilken skillnad det blev i andningen. Helt plötsligt kändes det som om jag fick in rent syre i kroppen och lungorna utan större problem. Skön känsla eftersom jag gått så här sen i söndags. Ytterligare en dos togs innan jag gick och lag mig. Underbara känsla att kunna andas.

Var på skolrådsmöte igårkväll. Att vara skolrådsrepresentant för sitt barns klass eller att sitta med i inflytanderådet (som jag gör på prinsens dagis) är ett bra sätt att få information och att få vara med och försöka påverka. Rekomenderas starkt. Det är ett par mötet om året man ska vara med på och det tror jag dom flesta kan gå på.
Budget, skolbussar, disco, simundervisning, skolfotograf, åsikter som föräldrar på skolan ville framföra genom oss representanter var några av dom saker som disskuterades.

Mannen glömde spela in Grey´s Anatomy igår kväll:-( Måste kolla på datorn eller mobilen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar