13 november 2012

Tom

Ja vilken kväll det blev igår. Glömden mobilen på jobbet.
Letade genom väskor och jacka när jag stod på dagisparkeringen men ingen mobil. Shit oxå.
Hämtade barnen och väl hemma så letade jag ännu mer. Hur kunde jag glömma den?

Vi åt kyckling i ugnen, ris och ädelostsås. Mums så gott det va. Längtar redan till lunchen så jag får äta gårdagens rester:-)

Mannen har börjat äta lite mer kolhydrater och tar insulin till maten. Med LCHF-kosten så behövde han inte ta insulin alls vilket var kanon men han har den senaste veckan haft så ont i magen. Varför vet vi inte. Smärtan har kommit och gott. Hoppas han tar sig till läkaren idag.

Prinsen nattade jag vid 19,15 och prinsessan och jag gick upp och läste en bok vid 19,30-tiden.
Kvällsmys:-)

Sen...då sov barnen, skit på TV var det och vad gör man då? Jo man facebookar, surfar runt på Blocket, spelar Wordfeud...på mobilen.
Men jag hade ju ingen mobil hemma. Gick och satte mig en snabbis vid datorn och kollade mailen och facebook men hur kul var det att sitta på en trisst kontorsstol. Nä jag vill gosa ner mig i soffan och ha ena ögat på TV´n trots att det visades skit bara och så surfar man med mobilen.
Funderade på vad man kunde göra istället. Spela kort, lägga patians. Ja va skoj. Hämta kortleken i köket. Men vart är kortleken? Inte en kortlek i sikte i hela huset när man väl behöver den. Så där satt jag i soffan och gjorde ingenting. Efter en stund lånade jag mannens mobil och kollade lite på Blocket iallafall.
Även i morse blev det ju knäppt för jag har ju min mobil som väckarklocka. Nu hade jag ingen alls. Men som tur var så hade ju mannen sin mobil och därmed oxå en väckarklocka.
När jag kom till jobbet i morse så låg min mobil där på mitt bord. Lycka.

Summan av detta är ju helt sjukt när man tänker efter. Ett sånt beroende man får efter en mobiltelefon. Att man känner sig tom och nästintill ensam när man inte har den i fickan.
Det är ju pinsamt hur det är.
Nä jag ska minsan minska på mitt surfande på mobilen, jag ska fixa hem både kortlek och några roliga spel och så ska familjen bli mer sociala både med varandra och med andra och roligare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar