18 december 2012

Aha

Så där. Till slut kom jag fram på telefonen till Försäkringskassa. 12 minuter tog det.
Fick prata med en otroligt trevlig och hjälpsam kvinna. Stort tack till henne.

Ville bara ha koll på hur många dagar jag och min man har kvar i var på respektive barn. Hur många SGI-dagar vi har i var på respektive barn men även hur många lägsta nivå dagar vi har kvar i var på respektive barn.
Det var inga problem med att få hjälp med detta av den trevliga och hjälpsamma kvinnan.

Pratade lite om föräldrapengen och fick information om nåt jag inte ens visste om. Här har man 2 barn och började ta ut mammapeng  sommaren -06 och så får man denna info nu. Visst det var inget större men man vill ju veta så att man själv kan planera och ha sig med sina dagar.

Bara en timme och tio minuter kvar till lunch.
Stekt korv, broccoli och hamburgerdressing väntar på mig. Och ett stort glas vatten.
Frukosten bestod av en kopp the och 2 ägg.

1 kommentar:

  1. Nu blev jag ju lite nyfiken på vad det var för info du fick som ni missat tidigare... Tycker att detta med föräldrapengen är en snårig djungel...

    Kramar från grannbyn

    SvaraRadera