14 december 2012

Bak

Igår blev det bakning hemma.
Lussebullar och sockerkringlor fick liv i köket. Även en sats Skumtomtefudge blev det. Den förra har jag ätit upp *slurp*
Sockerkringlorna fick riktigt bra godkänt. Mannen och barnen smakade igår kväll och prinsessan tyckte dom var riktigt smarriga. Hon berättade det i morse :-) Dom blev rätt stora bara så nästa gång kanske man kan göra fler och mindre.
Själva lussebullarna blev väl så där tycker jag. Ätbara men inte så saftiga som jag ville och så fick dom ett lustigt utseende. Har ingen bild på dom och det är väl lika bra.


 
 
Igår eftermiddag var det luciafirande på dagis. Dom stora barnen fick sjunga ute och lite tidigare än oss. Vi var 3 avdelningar som tröck ihop oss inomhus för sången. Barnen var duktiga och så söta. Vi föräldrar fick hjälpa till med sången. Efter sångsamlingen gick vi in på respektive avdelning för att fika med våra medhavda pick-nick korgar.
Prinsen var en blandning av tomte och pepparkaka. En pepparkakak med tomteluva men luvan åkte av efter en stund.
På sångsamlingen så försökte jag hålla mig undan för prinsen mest för att han skulle sitta kvar hos sin fröken. Men så fick han syn på Jörgen, en kompis som följde med, och då började han kolla runt för han visste att mamma nog finns oxå :-) Så klart så fick han syn på mig så han ville komma. Han gick igenom alla föräldrar som satt på golvet och berättade för alla på vägen att hans mamma stod där borta. Min gullunge. Sen fick han syn på pappa sin oxå och där var även prinsessan. Eftersom dom stod på andra sidan rummet så blev det en ny omgång att ta sig igenom alla föräldrar som satt på golvet. Men som den stjärna han är så gick det ju galant.
 
Att tränga ihop oss i ett rum, både barn och föräldrar var trång men jag måste säga att jag gör hellre det än att står ute i den kylan som var igår. Mycket trevligare blir det. Och varmare :-)
 
Hem och fixa mig efter luciafirandet.
Julbord på G.
Åkte in till stan för att möta upp arbetskollegorna för att gå på julbord på Hyllan och se på Wallmans. Det blev en trevlig kväll med alldeles för mycket mat *suck och pust*
Dom är duktiga dom som jobbar på Wallmans. Jag skulle önska lite mer underhållning hela tiden för det blir liksom lite dött emellanåt. Jag personligen skulle vilja ha mer fart under hela kvällen.
Det var hur som helt trevlig om än kallt när man sen skulle till bilen igen för att ta sig hem.
 
Det blev en lång varm dusch hemma innan kudden och täcket...och mannen fick sällskap.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar