11 december 2012

Blog-Award

Förra veckan fick jag en Blogg-award av Hanna. Nu först har jag lite tid så att jag kan skriva lite om den.
Det är min första Blogg-award och kanske min sista, vad vet jag. Grejen med bloggen är ju att skriva av mig för min egen skull, sen om folk läser och kommenterar så är det ju lite extra skoj. Ibland skriver jag kanske om nåt intressant och ibland om nåt helt oväsentligt.

Nedan skriver jag svar på frågorna som följde med awarden.
Favoriter:
Mina barn. Helt klart. Mannen min får va med på ett hörn där han oxå. Sen finns ju mina bästaste vänner med på ett hörn bland favoriter. Dom som alltid funnits där och som alltid finns där oavsett vad som händer i mitt liv och i deras liv. Att åka till gymmet och svettas loss är oxå en favorit och att få sitta helt ifred i soffan i lugn och ro och bara vara och glo på en riktigt bra film.
 
Det här gör mig alldeles bubblig av lycka:
Mina barn. Igen. Även om dom går mig på nerverna ibland så är dom bäst på alla sätt och vis. Att träffa brudarna och prata, skratta och umgås. Spontana besök och inbjudningar till vänner är alltid lika skoj. Och Tyra, för alltid i mitt hjärta.
Favoritplats på jorden:
Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men...hemma i huset. Jag trivs så jäkla bra i huset och i vår fina trädgård. Grekland är oxå superfint och Thailand är så vackert. Åker gärna till dessa länder igen.
Bästa godiset:
Allt godis. Speciellt choklad. Jag har sockerproblem och sliter hårt för att komma ur mitt beroende. Måste jag ändå välja så väljer jag...chokladkakor (apelsincrisp, mintcrisp), daim, dumle, kexchoklad, kolafudge, lakritsfudge, polkagrisar. Ja så lätt var det att svara på :-)

Det tackar jag inte nej till:
Godis.
Drömyrket som aldrig blev av:
När jag var liten så ville jag bli veterinär eller polis. På äldre dar har jag funderat varför jag inte utbildat mig inom inredning och lärt mig mer om det yrket eller varför jag inte blev barnmorska. Det skulle vara häftigt. Tänk att få vara med om livets mirakel på jobbet.
Vilken historisk person skulle du vilja bjuda in på taco-kväll:
Oj vilken svår fråga. Ingen aning. Historia är inte min grej och har aldrig varit så...jag säger PASS på den här.

Bästa köpet:
Säg inte detta till min man men...bästa köpet är vårt hus. Faktiskt. Jag älskar det och sakta men säkert så börjar det bli riktigt bra inomhus. Visst skulle jag vilja ändra lite på planlösningen men det är som det är.

Dagens-skulle-verkligen-verkligen-vilja-ha:
Mod till ikväll då jag ska till min hårfrisörska och är supersygen på att klippa håret kortare men vet inte alls om jag vågar.

———————————————-

Med awarden följde uppdraget att skicka den vidare till elva bloggar som har färre än 200 följare.
  • Berätta på din blogg vilka elva du nominerar och länka till deras bloggar.
  • Svara på frågorna som du fått av den som nominerat dig.
  • Hitta på nya frågor till de elva som du nominerar.
  • Skriv på deras blogg att de är nominerade.
———————————————
Att skicka denna award vidare till 11 stycken bloggar är nog omöjligt för mig. Jag hinner inte så ofta surfa runt utan jag har ett par stycken som jag följer och hur många läsare dessa bloggar har det vet jag inte. Men jag skickar till dom jag gillar. Eftersom min egna award kommer från en blogg jag redan läser som fick den av en annan blogg som jag oxå följer och bägge dessa har ju redan denna award så försöker jag skicka till andra. Även om jag älskar era bloggar Hanna och Jessica så får ni vara utan en award från mig. Eller ska man skicka till er ändå?
Frågorna blir desamma som är på denna blogg för jag hinner inte skriva nya frågor just nu.
 
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa!
    Kul att du hakade på blogawarden!

    SvaraRadera
  2. ÅÅåå TACK fina du.. så gla' jag blir :-)
    Jag ska absolut svara på dina frågor...
    Återkommer

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att läsa din svar:-)
      Jag håller koll.
      Ha en fin dag.
      Kram

      Radera