23 december 2012

Förkylt

Förkylningen som jag försökt hålla mig borta från var starkare än mig. Nu e den här. Tyvärr blir alltid mina bihålor påverkade så jag har ont i huvudet oxå. Det positiva är att det är bara på ena sidan...än så länge.

Prinsen somnade på soffan igår efter att Jörgen lekt med barnen. Han drack inte ens vällingen utan somnade med den i handen och det gick inte att få liv i honom så han kunde dricka den.
Prinsessan hjälpte mig att slå in några paket. Hon hjälpte till med tejpningen, hålla finger på snöret och att skriva lapparna som skulle på. Det blev några fel ibland men vi skrev nya och gjorde rätt. Nu saknas det dock ett par etiketter så vi måste köpa det idag.

Jag lag mig vid 21.30, helt färdig. Prinsen sov trots tom mage ända till 06 i morse. Mannen som skulle iväg och ploga gav honom en flaska så han blev nöjd. Sen gick prinsen upp och väckte sin storasyster:-) Dom kollade på Tv och jag kunde ligga kvar i sängen. Låg till 08 tror jag. Skönt att få vila ut lite när man mår som man gör.

Barnen leker på övervåningen. Jag har plockat undan här nere.
Idag blir det lite fudge och kola. Kanske nåt annat oxå. Mår ju som en påse nötter så orken får avgöra.
Funderar på om man ska ta sig till läkaren idag så man kanske kan va lite piggare till i morgon eller om man ska vänta ut skiten.

1 kommentar:

  1. Jag prickade också helt fel dag att bli skruttig på... Hoppas vi båda är pigga och alerta imorgon.

    SvaraRadera