01 december 2012

Ommöblering

Det blev lite omgjort på prinsessans rum. Ett litet bord med fyra stolar fick flytta ut, ett bord med förvaring i fick flytta in och agerar numer förvaring åt utklädningskläderna, en hylla/bänk fick byta plats i rummet och mattan förflyttades lite. Fint blir det. Prinsessans svar på om det var fint, blev: "Jättefint mamma, det är det finaste rummet jag nånsin har haft". Tänk så mycket även små förändringar betyder ibland.

Känner att jag måste få ordning på övervåningen. Efter ett samtal till min pappa så ser jag ljuset i tunneln. Han kommer hit två kvällar i bästa vecka och spacklar väggarna. Tack, tack, tack.

Barnen lag sig samtidigt. Trodde jag och prinsessan skulle fortsätta med rummet när vi fick vara i fred från prinsen men hon var trött.

Mannen som varit på julbord ikväll kom hem. Och åkte igen för att ploga snö. Det är en del av hans jobb och det måste göras. Fin va han när han kom hem. Nyrakad och klädd i jeans och skjorta och luktade gott. Mums. Det jag ofta får är en man som går runt i långkalsonger eller arbetskläder. Undrar om jag och mannen kanske skulle umgås mer så man får njuta av den andra sidan av honom.

Nu är det god natt.
I morgon förmiddag ska jag till Karin med barnen för att klippa deras hår.

Finns det hjärterum så finns det skjärterum.

Natti

3 kommentarer:

  1. Lite ommöblering kan förändra ett helt rum så kul att hon är nöjd.
    Snäll pappa du har som kommer och fixar och donar!

    Ha en fin 1a dec
    Kram

    SvaraRadera
  2. http://hanna.fornhem.se/blog-award/

    SvaraRadera
  3. Ja prinsessan min är jättenöjd. Hon berättar för alla att "mamma har gjort om på mitt rum" och är jättestolt och nöjd och berättar hur fint det är. Små förändringar som kan betyda så otroligt mycket.

    Ja pappa är bäst:-)

    Kram

    SvaraRadera