22 december 2012

Shopping och pyntning

Idag har det varit full rulle.

I natt skickade jag upp mannen för att ta hand om en ledsen liten prins. Resultatet var en ännu mer ledsen och arg prins som ändå hamnade hos mig. Han kröp upp i sängen och somnade direkt bredvid mig. 7.30 var det dags att vakna tyckte han. Pappa funkade inte så heller. Bara mamma, mamma, mamma.
Det blev lite morgonmys i soffan med en flaska välling.
Prinsessan vaknade och frukost serverades.

Duschade och gjorde mig iordning för att åka till Gränby. Klockan var 10 och det fanns knappt en parkering. Jag hade tur som fick tag i en. Massor av folk var ute och handlade. Kändes skönt att jag inte hade nån tidspress utan kunde strosa runt i lugn och ro. Fick med mig lite julklappar. Är nöjd med shoppingen. "Råkade" få med mig ett par tights och en tröja till mig oxå:-) Men det var jag värd.

Hemma hade mannen dammsugit så jag plockade undan lite och nu har jag och barnen plockat fram en massa tomtar och klätt granen. Mannen var med på en liten hörna.
Superfint blev det. Bara paketen kvar som ska ligga där under. Men det blir i morgon kväll:-)

Fick spontanbesök av grannarna som var ute och åkte skoter. Trevligt.

Fick även besök av Lennart som kom med paket åt barnen som tack för att deras son fått en del kläder efter prinsen. Supergulligt av dom.
Tack snälla.

Just nu är barnen hysteriska. Prinsessan retas och för en liten trött prins så blir det för mycket så nu skriks det för fullt. Funderar på om man kan lämna barnen och gå ut och sätta sig i trädgården i mörkret där det är tyst.














3 kommentarer:

  1. Så mysigt du har gjort hemma :-)
    Önskar dig en riktigt God Jul
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är vi som får tacka! "En del" kläder... Massor av kläder rättare sagt! OCH leksaker också för den delen! Vi uppskattar det så himla mycket! Så varsin klapp till era barn är det minsta vi kan göra...

    Krya på förkylningen nu.
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre och roligare om kläderna används än ligger och blir förstörda i förrådet.
      Barnen tackar så mycket men det vet du ju redan :-)
      Kram

      Radera