12 december 2012

Sovmorgon?

Ha ah nej i mitt liv finns det inget som heter sovmorgonoch speciellt inte en vardag.
Vi FÖRSOV oss i morse. Jag och barnen. Eller jag för det är ju jag som ska se till att barnen kommer upp så det var ju inte deras fel.
Mannen lag sig före mig igår och gick upp vid 00,00-tiden för att åka ut och ploga snö. "Den vita riddaren" som en viss Anders skrev på mitt FB :-) Ja så kan man se det.

Jag kom upp 06,10 och barnen fick jag upp 06,20. På med kläder, servera frukost, byta blöja, borsta hår och tänderm sminka mig, skala morötter, packa väskor, på med ytterkläderna.
Det blev lite tjat på slutet på barnen men det gick bra. Skyndade oss ut till skolbussen bara för att se att den inte var på plats. Pust. Prinsen frös för han fick inga vantar på sig. Eftersom det fanns andra föräldrar vid hållplatsen och andra barn så sa jag och prinsessan hej då så jag kunde gå in och klä på prinsen vantar och starta bilen. Hörde att bussen kom. Kanon:-)
Jag och prinsen kom 1,5 kilometer hemifrån då jag kom på...torkskåpet. Prinsens bästa vintervantar. jag hängde dom på tork igår och slog igång torkskåpet. Men jag stängde aldrig av skåpet igår kväll. Shit. Var tvungen att vända hem eftersom vi behövde vantarna men oxå eftersom jag inte ville ha torkskåpet igång hela dagen. Räckte väl med hela natten:-)

Problemet kom när jag skulle vända. Backade in på en uppfart in till en tomt. Körde framåt och insåg att jag inte kom nånstans. Lag i backen, kom lite bakåt, körde farmåt men fastnade. Hjulen bara spann. Kan oxå meddela att varje gång jag lag i backen så tjöt det i bilen för vi har backvarnare och det var tydligen snö eller is över dom så det lät såååå illa. Sen kom jag varken framåt eller bakåt. bad till högre makter att jag skulle då loss bilen. Lyckades backa en liten bit men fastnade när jag skulle framåt igen. Fan rent ut sagt. Lyckades backa ännu längre och sen var det bara att ta fart. Med tanke på att jag skulle svänga vänster direkt jag kom ut på vägen så var det bara att hoppas att det inte var snorhalt så man inte körde rakt ut på åkern.
Det gick bra och vi kom upp på vägen.
Hemma stod torkskåpet och gick. Skönt att vi åkte hem igen. Fick med oss vantarna oxå.
Iväg till dagis. Snälla personalen som precis gått ut tog hand om prinsen och klädde på honom understället och lite extra kläder. Tack bästa Sofia.

Själv åkte jag vidare och hämtade upp en arbetskollega som även hon var trött i morse. Jag passerar henne nästan varje dag och har sagt att om hon missar bussen eller det är skitväder så är det bara att ringa så kan hon åka med mig. I morse var en sån dag. En trött dag.

Jobbar halvdag idag. I morgon är jag ledig. Då blir det en massa luciafiranden.

2 kommentarer:

  1. Vilken morgon :-/ jag hoppas att du kan le åt den nu i efterhand, men när man står där och allt går annat än åt rätt håll så blir man frustrerad.

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Tja man har ju haft både bättre och sämre mornar :-) Det enda man kan göra är att le åt dom strax efter. Det tjänar inget till att grubbla och va irriterad för mycket.
    Kram

    SvaraRadera