17 december 2012

Vernissage

Snat slutar jag för dagen. Det är typ vernissage på fritids och självklart ska jag dit och kolla.
Jag kan på sätt och vis tycka att det är lite onödigt för jag stressar aldrig när jag hämtar barnen utan jag pratar med personalen och tittar på vad mina barn har gjort så jag har rätt bra koll så. Visst får man se lite mer på vernissagen och jag vet att prinsessan tycker det är underbart att jag kommer så...det är en självklarhet för mig.
Först hämta prinsen. Han får så klart följa med han med.

Helgen passerade i ett svisch.
Det blev inget titta på hyrfilmerna alls utan jag fick lämna tillbaka dom i söndagskväll...helt otittade.
Vi var helt enkelt för trötta för att kolla på film.

I lördags kom svärmor och svärfar och tog hand om barnen en stund. Jag och mannen åkte iväg och julhandlade så nu är alla julklapparna klara. Utom till mannen. Det får jag lösa nu i veckan.
Vi passade på att äta lunch i lugn och ro innan vi åkte hem. Sibylla blev det. Kanske inte det lyxigaste men lugn och ro vid matbordet hade vi :-)

Stannade till snabbt hos en granne och det slutade med att vi fick hjälpa en annan granne att putta upp hennes bil från diket. Hon backade lite snett. Det lustiga var att hon var till samma granne som vi och lämnade en tårta för att hon fått hjälp upp ur diket tidigare...ett par dagar innan. Hon utbrast att hon inte alls tyckte om vintern när vi väl fick upp hennes bil. Så kan det gå.

Jag har julstädat huset. Mannen och prinsen fick dammsuga och svabba golven medan jag och prinsessan var på simskola.
Sista gången innan jullovet. Dom hade klädsim och var superduktiga. Även flytväst fick dom prova på. Det gör dom alltid sista gången på terminen.

2 kommentarer:

  1. Det är kul att få komma till fritids och titta, och riktigt stolta är de små när de får visa upp :-)
    Nu för tiden undrar väl Wiggos lärare om han har någon förälder, han går till och från skolan själv för han får ju inte vara på fritids nu när jag är mammaledig...

    Hoppas att det var en trevlig vernissage!
    Jag ska fixa chokladkola receptet

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättetrevligt var det på fritids. Ska skriva några rader om det i bloggen :-)

      Får han inte vara ens några timmar på fritids? Jag kan tycka det är dåligt då det faktiskt är där barnens kompisar är och jag tror att dom missar en del kul. Visst är detmysigt att ha alla barnen hemma men jag tycker att några timmar eller åtmindstone nån skulle barnen få på fritids även om mamman är hemma med småbarn. Kanske dumt att uttala mig om detta då det kan bli liv på människor :-)

      Längtar efter receptet. Jättesnällt av dig. Jag ska baka på kvällarna nu fram till jul så jag vill prova nya saker.

      Kram

      Radera