01 januari 2013

2013

God fortsättning till er alla.
Nu har vi ett helt nytt år att se fram emot. Jag har i alla fall en massa att se fram emot. Inget som är inplanerat men jag har bestämt några saker.

Träningen ska skötas på ett bättre sätt än hur den sköttes på slutet av året.
Det sociala livet ska skötas och vårdas. Facebook är inte ett socialt liv. Jag vill träffa och umgås med folk på riktigt.
Jag ska även se till att planera in några roliga saker för bara mig men även göra lite mer med barnen. Kanske att mannen vill vara med vi får se.
Jag känner att allt är bara vardag och bi måste krydda den lite mer för att må bra och trivas.

Igår på nyårsafton hade vi en del att förbereda här hemma. Städa golvet, göra potatisgratäng och Skagenröra, duka bordet och göra efterrätten. Efterrätten blev kanon trots att jag aldrig gjort den och blev tvungen att prata med Sara ett par gånger för att försäkra mig om att det gick åt rätt håll i baket:-) Tack Sara.
Vid 17-tiden trillade folk in. Vi var 10 stycken totalt. 3 barn och 7 vuxna. Det blev riktigt trevligt. God mat och trevligt sällskap. Året kunde inte ha slutat och börjat bättre.

Förrätt: tunnbrödskorgar med skagenröra.
Varmrätt: oxfilé med smörstekt sparris och rödvinssås. Till det serverades det potatisgratäng och en sallad.
Dessert: passionsfruktmoussetårta (se bilden)

12-slaget firades in med gott bubbel som Jörgen och Mia hade med sig.
Jag och Mia stod inne och kollade på fyrverkerierna eftersom prinsen sov så jag ville ha koll i fall han skulle vakna och Mias hundar låg inne och vi ville så klart ha koll på dom oxå. Mannen, Jörgen och prinsessan stod ute på altanen och kollade.
Vi hade inte köpt egna fyrverkerier i år dela för att jag tycker det är bortkastade pengar, dels för att vi hade hundar i huset och sen så ser vi ju så bra ändå när det skjuts i Uppsala och runt omkring. Ute hos oss var det faktiskt väldigt luft och skönt.

Idag blir en lugn dag. Jag sitter just nu i soffan med barnen och myser. Mannen sover fortfarande.
Ska väl plocka undan i köket i dag men i övrigt blir det en lugn dag. Barnen kommer nog behöva det. Prinsen lag jag vid 23 och prinsessan vid 0.45.

God fortsättning till er alla.



2 kommentarer:

  1. Låter som ni hade en trevlig afton :)
    Tårtan såg ju smaskens ut!!!
    Här har också varit en riktigt slappardag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var supertrevligt. Ett perfekt gäng som pratade, åt och skrattade och åt lite mer:-)
    Tårtan blev kanon. Det tackar jag min vän Sara för. Hon fick en del SMS och nåt samtal för att jag var tvungen att "kolla läget" hur man gjorde.
    Kram

    SvaraRadera