10 januari 2013

Sjukling

Prinsen var varm i morse när jag väckte honom. Tempen visade på 38,3 grader. Feber. Mannen som fortfarande var hemma erbjöd sig att komma hem och ta hand om prinsen bara han fick åka i väg och fixa lite först. Jag som egentligen inte har tid att vara hemma just nu blev ju glad.

Jag och prinsen körde prinsessan till skolan. Inte skulle hon behöva åka skolbussen när jag kunde köra henne och vi kunde ta det lite lugnare på morgonen. På skolan träffade vi Josefin som hade kört sin dotter. Hon är just nu sjukskriven sen hon gjort sig illa så innan jag hann bjuda över henne så hann hon bjuda över sig själv på en kaffe :-) Super. Sånt gillar vi. Spontana besök. Så hem till mig det gick. Eller vi körde varsin bil  :-)
Det blev kaffe/the och pepparkaka. Saft till prinsen men han var mer intresserad av ett spel på min mobil så han skippade fikat. Konstigt.
Det blev en trevlig stund med skratta och prat. Sen var hon tvungen att fortsätta sin dag.

Mannen kom hem vid 11 så vi byttes av. För mig blir det arbetsdag till 16,30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar