15 januari 2013

Stress

Vaknade som vanligt och var jättetrött i morse. Det märks att stressen i ens kropp sliter på en. Man är aldrig utvilad när än man går och lägger sig och hur många timmars sömn man än får. Jag är trött ändå. Försöker och andas och ta det lugnt.

En lugn morgon va inte alls vad jag och barnen fick. Klockan tickade på och allt gick i slowmotion hemma. Ingen bra kombination kan jag tycka.
Wilma skulle till fritids eftersom det var sovmorgon från skolan så vi hade ingen skolbusstid att passa men jag har ju ändå en jobbtid att passa och innan dess ska jag ha lämnat barnen på fritids och dagis.
Dom gjorde i morse mycket annat än just det vi skulle göra. Vid tandborstningen trodde jag att jag skulle bli knäpp på dom. Dom lekte, klättrade på en pall, hade pallen som koja över huvudet, skulle stå i pallen. När jag bad dom gå till hallen före mig så Wilma kunde börja klä på sig, ja då hittar jag dom på golvet utöva brottning. Men kläderna...ja dom låg fortfarande i sin korg. Suck.
Vi kom iallafall i väg till slut. 20 minuter senare än vad det var tänkt. Jag blev 5 minuter sen till jobbet. Ingen större fara egentligen.

Fick besök av bästa E idag. Supertrevligt och en total överaskning då vi inte brukar ha tid att komma in till varandras jobb. Vi satt och pratade om ditten och datten en stund. En del allvar men även en del skoj. Men jobbet kallade och hon var tvungen att åka. Tack för besöket :-)

Hade ingen matlåda idag så jag ringde Jörgen. Tyvärr hade Amandas ingen skojig mat idag så det blev Dax-hamburgare. Det funkade det med även om det inte var det min mage helst ville ha.
Får sätta mig på cykeln ikväll och trampa lite när barnen lagt sig.
Eftersom det snöar som det gör så blir nog mannen tvungen att ploga ikväll/i natt.

E kom med en smart idé. Fast jag har redan tänkt på det. På kvällen när barnen lagt sig så är det slut med TV-tittande för min del. Man sitter där, fastnar vid nåt skitprogram, kommer inte i säng i tid för att man inte kan slita sig (av nån anledning) och TV-tittande är väl heller inget som gynnar sömnen.
Så jag ska börja läsa böcker. Jag är ingen bokmal men alla kan väl förändras, bara man vill.
Twiligt-böckerna borde kunna fånga mitt intresse. Jag älskar ju filmerna :-)

2 biobesök ska planeras in. Hobbit och sista delen på Twilight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar