14 februari 2013

Alla Hjärtans Dag

Idag är dagen här igen. Alla hjärtans dag. Dagen då alla människor spenderar en massa pengar på att köpa nallar, hjärtan och Gud vet vad, till sin käresta.

Här hemma brukar det inte firas så mycket. Har man tur så kommer mannen hem med en bukett blommor.
Charmigt och fint men jag vet inte. Alla vill vi bli uppvaktade på alla hjärtans dag men samtidigt...varför just bara denna dag på året? Handlar inte kärlek om att vårda kärleken varje dag på året?!
Det är så lätt för en del att strunta i kärleken under året men så fort Alla Hjärtans dag är här då ska man köpa blommor på väg hem från jobbet och kanske hitåt en present till sin kärlek. En present som man inte vet vad man ska köpa eftersom man inte vårdar kärleken under året och därför inte heller har full koll på vad sin kärlek skulle kunna tänkas vilja ha.
Nä bort med denna dag och fram för mer kärlek varje dag på året istället.

Jag köpte en varsin liten present till barnen när jag var och handlade idag. Bara en liten sak i var. Casper fick en traktor på 10-kronors marknaden på Coop och Wilma fick en mapp med hästmotiv där hon kan samla på teckningar.
En varsin nyckelring med ett mjukt hjärta på fick dom oxå.
Mannen har oxå fått en liten present bara för att. Inget speciellt för vad ska man köpa liksom? Han jobbar, jobbar och jobbar lite till och pratar han så pratar han om maskiner och jobb och en traktorgrävare är inget jag har råd att köpa åt honom:-)
Mannen jobbar fortfarande.
Barnen och jag hat ätit våfflor. Wilma var med och bestämde mat igår och eftersom alla hjärtans dag symboliseras av ett hjärta så var väl våfflor lämpligt.
Grädde och sylt till så klart.
Har köpt en ask med geléhjärtan till barnen. Tänkte servera ett par stycken snart. Dom åt bra till middag bägge två.
Jag fick nämligen höra av Wilma igår att man fick sån ask på alla hjärtans dag...vem e jag att göra henne besviken. Klart min älskade trollunge ska ha geléhjärtan på den dag:-)

Hoppas ni alla får en fin dag. Hur ni än må fira denna dag.

Puss och kram

1 kommentar:

  1. Japp jag håller med, kärlek och uppskattning hela året, hela tiden :)
    Vi smaskade kladdkaka, gott gott!

    Kram

    SvaraRadera