18 februari 2013

Arbetsdag

Äntligen är Casper, min lille prins, frisk. Det har tagit tid och det har varit nya sjukdomar hela tiden. Men nu så hoppas vi att han får vara frisk och glad och pigg.

Sportlov är det oxå. Det kom jag på i morse. Igår packade jag Wilmas väska med några böcker som hon lånat från skolan. För dom skulle ju till biblioteket idag. Men så kom jag på att det är ingen skola, det är ju sportlov så ur med böckerna.
Hade tänkt vara ledig nåt i veckan men med tanke på att jag baar varit på jobbet 3,5 dagar dom senaste 4 veckorna (20 dagar) så känns det som om att jag borde jobba. Jag ska ju ändå vara ledig torsdag och fredag nästa vecka och fredagen veckan efter det.

Morgonen började bra. trött var jag men vi bråkade inte och vi stressade inte. Jag måste hålla i det här lugnet som jag lyckats skaffa mig under veckorna jag varit hemma. Jag gick upp 05,40 och klädde på mig och sminkade mig. Klockan 06 väckte jag Wilma. På med kläder och fixa håret och så frukost. Upp med Casper 06,20 och så soffmys och en flaska välling. Sen gjorde vi oss klara och jag körde Wilma till fritids. Inga problem att lämna henne där.
Färden fortsatte till dagis. Casper var lite mindre nöjd med att bli lämnad men det är väl inte så konstigt med tanke på all tid han spenderat med mig på sistone. Monica var på plats så Casper kurade in sig i hennes famn när jag skulle åka.

Med oss i morse hade vi Maya. En boxertös som ska bo hos oss till på lördag. Hon kom i fredags och barnen är överförtjusta. Speciellt Casper som i lördags morse när han insåg att hon var kvar skrek Maya rakt ut och gick och satte sig hos henne i hennes bädd. Där satt han.
Casper klappar gärna på Maya och i morse hängde han över soffkanten och tittade på TV´n genom ett av hålen i bordet och klappade på Maya samtidigt eftersom hon låg nedanför. Han ville oxå ha med Maya in på dagis men där fick jag säga stopp :-)
Maya hämtades här på jobbet av Mia. Så nu får hon spendera dagen med Mia och när jag åker hem så hämtar jag upp henne. Gissar att Casper kommer bli jätteglad när han ser henne i bilen ikväll.

Det är mysigt att ha Maya hos oss. Alla ljud. Man saknar dom. Jag brukar skratta när jag lägger mig nu på kvällarna för vid fotändan på golet, i sin bädd ligger Maya och drar världens timmerstockar. Herre gud va hon snarkar. Men det är mysigt och jag somnar gott.

Första dagen på jobbet på ett tag. Det känns konstigt men bekant. Snälla kollegor har jobbat på och hjälpt mig en del del så jag har inte jättemycket som ligger. En del men värre hade det kunnat vara. Tack snälla kollegor.
Lunchen bestod i dag av ett mål från Dax. Hade ingen matlåda så det blev enklast så.

Puss och kram.

1 kommentar:

  1. Vilken lycka det är för er att få hem en fyrbent vän som Maya.
    Så bra att du tar det lugnt och inte stressar...Duktigt av dig tycker jag!
    Japp här är alla slöa och hängiga, fy och skit är det... man ser liksom ingen ljusning att man ska bli frisk..
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera