20 februari 2013

Bil

Jakten på en ny bil är inte enkel.
Frågorna är många och för mig som inte kan så mycket om bilar så blir det extra många frågor.

CR-V har tagit klivet lite bakåt just för att jag och mannen ska kunna enas.
X3 likaså. Varför måste jag ge upp det jag gillar?
Sen kikade vi på XC 70 och mannen tyckte dom var bra. Jag gillade inte alls den där plasten som är ovanför däcken, typ stänkskärmar eller vad det kallas. Men så kollade jag mer och mer på bilarna jag mötte och passerade, kollade på nätet och jo men det är en snygg bil ändå. Lite lagom tuff kan jag tycka. Så ok vi kan ha en XC70. Men nej då får jag höra av mannen helt plötsligt att vi kan ha en vanlig Volvo, alltså V70 för vi drar ju inte tunga släpkärror eller husvagnar. Ja det kan jag väl köpa men jag hade ju precis börjat att verkligen gilla bilen. nu känns ju en vanlig V70 enkel och "tom". Inte alls lika tuff som XC70.
Det senaste är att mannen hittat BMW som är intressant. Mycket kanske är för att han vill att jag ska provköra en BMW.

Nedan ser ni dom senaste som är intressanta. Men lugna, det kan ändra sig inom nån dag.



Bilarna är samma modell, 525. Det skiljer nån årsmodell mellan dom och likaså hur långt dom gått och priset.
Men provköra får man väl göra?! :-) Jag har aldrig kört en BMW och mannen är övertygad att om man kört en så vill man aldrig köra nåt annat. Vi får väl se :-) Jag återkommer på den punkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar