01 februari 2013

Kungsberget

Förra lördagen så åkte jag och min man upp till Kungsberget. Min mamma och pappa kom till oss och tog hand om barnen. Underbart att få göra nånting bara vi två. Fast vi hade iofs sällskap av min bror, en kompis till honom och min vän Evelina.

Det blev en underbart dag med en massa skidåkning, några lustiga vurpor (inte jag dock), lunch, fika, prat och skratt. Precis vad en utarbetad mamma behöver:-)

Det var länge sen jag hade så kul. Det var länge sen jag hade nåt att se fram emot så som jag såg fram emot denna dag. Det var länge sen jag gjorde nåt för min egen skull och för mitt eget intresse.
Underbara dag och tack ni som följde med och förgyllde dagen.

Nu finns lite mer skidåkning inplanerat. Man behövde bara få en spark i arslet för att ta tag i det.
Så nu finns det flera saker att se fram emot.

Finaste boxerhunden Maya ska komma och bo med oss en vecka då hennes familj ska åka bort. Det ska bli så härligt med alla boxerljud igen. Man saknar det så mycket. Mest av allt saknar jag min älskade Tyra men...det var tydligen inte meningen. Men vi myser så gärna med Maya lite då och då. Barnen ser verkligen fram emot det.

Hela familjen, ja både jag, mannen och barnen ska med Goa fina vänner och deras två barn åka upp till Klövsjö och bo i stuga och åka skidor under 4 dagar. Det ska bli underbart. Wilma längtar.

Veckan efter så tar jag en tjejhelg och åker med Evelina, Daniella och Sofia till...ja vad heter det nu... Nån stans i Dalarna:-) Bor i stuga och åker skidor i 3 dagar. Längtar så mycket.

Så helt plötsligt. Från att inte haft nåt inplanerat med familjen på nåt vis rpå flera år...ok vi var till Turkiet i en vecka i maj 2010... Så har jag nu 2 inplanerade resor och ett hundbesök.

Lycklig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar