03 februari 2013

Lördag

Igår packade vi med oss barnen för att provköra bilar. Vi vill ju byta bil. Att ha barnen med sig kräver tålamod.
Vi åkte och kollade på en Volvo V70. Fin absolut. Några små repor på ett par ställen i lacken men säkert så kan man polera bort dom. In med barnen och iväg. Mannen körde först. Bilen var stor och rymlig och skön att sitta i. Man satt lågt men hallå jag kör ju Chrysler så det klart det blir skillnad:-)
Jag körde tillbaka till firman. Det började med att mannen suckade över att jag inte visste hur man startade den. Det var en knapp, ingen nyckel man vred om. Hur ska jag veta hur det funkar?! Jag lag ur växeln, tröck på knappen, inget hände. Mannen sa smått irriterat att man måste ha kopplingen nedtryckt. Jaha och det skulle jag veta?! Vi kom iväg till slut.
Det var en manuell bil så när jag skulle iväg så rullade jag liiiite bakåt. Jag var medveten om det och gjorde vad jag skulle för att rulla framåt. Det kom en bil bakom och mannen var tvungen att lite surt kommentera att "hallå, du rullar bakåt". Jo jag vet men det var bara lite. Jag hade koll på vår bil och bilen bakom.
Så kul var det att provköra bil. Lusten liksom försvann när man blev idiotförklarad (kändes det som iaf).
Väl tillbaka på firman så kändes detsom om bilhandlaren hade en massa att göra så våran service var jag inte alls nöjd med. Det kändes inte som om han ville sälja en bil till oss. Även om jag har velat haft bilen så har jag nog inte köpt den av honom.

Vi skulle prova en CR-V oxå men mannen var irriterad på barnen för att dom var lite stökiga och så var han hungrig och hade säkert dåligt blodsocker. Jag kan tycka att har man diabetes så tar man nåt i fickan om man vet att man ska ut på nåt.
Vi fick istället åka hem. Jag var inte road att prova bilar och känna mig dålig.
Hem och åt korv me bröd istället.

Resten av dagen blev lugn. Kvällen spenderades i soffan och kollade på melodifestivalen. Inte många bra bidrag men jag gillade Yohio.

Idag ska vi gratta barnens gammelmorfar. Eftersom jag fortfarande blir andfådd så fort jag gör ingenting eller känner av stress så ska jag börja göra i ordning barnen nu. Då är vi klara i tid hoppas jag.

Ha en fin dag alla. Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar