06 februari 2013

Piggare barn

Wilma fick flytande Ipren som jag köpte med mig hem igår. Både jag och mannen tyckte den var god (jag brukar smaka det jag ger till barnen) men Wilma tyckte inte alls om den. Vi blandade ut den i lite saft så på så sätt så fick hon i sig både Iprenen och lite vätska. Smart.

Att lägga barnen igår var en riktig pärs. Ja eller jag ska inte klaga på Wilma hon lägger sig när jag säger till men Casper. Herre gud säger jag bara. Han gick in i nån andra andning på kvällen och for omkring som ett jehu. När man gjort honom klar för sängen (druckit välling, fått på sig pyjamas, borstat tänderna) då är det alltid nåt han vill när man väl lagt honom. Han är butter för att han ska sova, han kommer upp och vill byta blöja för att han kissat i den han har, han vill dricka lite vatten, han vill ha en godnattkram, han vill dricka vatten, man ska bädda om honom, han hittar inte tutten, han hittar inte gostigern, han vill dricka vatten och så håller det på en stund.
Från om med ikväll så är det "hårdhanskarna" på. Man vet ju vad han kommer att vilja så man ser till att alla behov är tillfredsställda INNAN man lägger sig. Och sen är det sova som gäller och man ger sig inte på allt han vill. Jag vet ju att han gjort det till en grej för då "slipper" man sova. Men mamma lurar man inte. hon är rätt så smart :-)

Casper fick jag i säng vid 20,30 igår. Detta trots att han vaknat 06,30 på morgonen och inte sovit på dagen. Pust.

Ställde klockan på 05,45 i morse. tänkte eftersom båda barnen blir hemma så åker jag in och börjar jobba 06,30. Men klockan 05,30 kom Casper och knackade på mig och tyckte att det var dags för välling. Så det var bara att gå upp och fixa. Han såg jättefin ut i ögonen. Inte en tillstymmelse till ögoninfektion så det blev ändrade planer.
Jag och Casper gjorde oss iordning för dagis och jobb och eftersom vi var uppe så tidigt så blev det en hel del mys på morgonen :-)
Wilma kom upp vid 06,30. Hon verkade mycket piggare och såg mycket piggare ut. Hon var väldigt varm men tempen visade inte mycket. Kanske 38,2. Vi får se hur det utvecklar sig under dagen. Det viktiga är att hon får i sig vätska och lite att äta eftersom hon hon knappt ätit sen i måndags.

Wilma var lite ledsen i morse för hon ville att jag skulle vara hemma med henne och självklart så får man dåligt samvete för att man åker till jobbet. Jag vabbar och är hemma med Casper men när hon är sjuk så är jag inte det. Men jag har redan vabbat i TVÅ veckor så jag känner att nu får det vara mannens tur.

Casper var inte så nöjd att bli lämnad på dagis men Camilla var där och tog emot honom så han fick sitta och mysa hos i hennes famn på morgonen.

Jag har att göra på jobbet. Sakta men säkert tar man sig igenom högarna man har.
Jag känner mig andfådd och trött. Försöker att andas lugnt och inte stressa men ändå så blir jag andfådd och känner ett visst tryck över bröstet.
Igår hemma i köket var jag med om nåt otäckt. Strack under vänster bröst så kom en sån hemsk smärta att jag kipade efter andan. Det kändes som om någon körde in en kniv i mig två gånger. En snabb, plötslig och intensiv smärta. Kände att det smärtade till uppe vid nyckelbenet efteråt. Mysko. Sen var smärtan över.

Jobba och invänta lunchen, bara 10 minuter kvar.
Spagetti och köttfärssås står på menyn.

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar