19 februari 2013

Tisdag

Ännu en ny dag.
Jag fastnade vid TV´n igår kväll. Det var inte alls meningen. Tanken är ju att jag ska läsa på kvällen för att varva ner. Satte mig i soffan och kollade på CSI. Spännande. problemet var att det fortsatte klockan 22 med CSI NY och för att få veta slutet så var jag tvungen att kolla vidare. Gillar inte när det blir dubbelavsnitt så där. Kom i säng 23,20 typ. Gisssa om jag var trött i morse när klockan ringde 05,30. Zzzzzzzzzzzzz.
Men vi kom upp, jag och barnen. Micke kom hem i samma veva som vi gick upp för han har plogat snö i natt.
Wilma och han åt frukost tillsammans och jag gjorde klar Casper och mös i soffan med välling.
Alla var startklara när vi skulle. lite stress i kroppen kände jag men det var hanterbart. Skönt.
Micke var snäll och körde Wilma till fritids så jag tjänade lite tid på morgonen. Lämnade Casper på dagis. Lite protester var det men inget skrik, han gosade in sig hos fröken. Jag själv passade på att ta en 15 minuters promenad i området. Det blåste och var kallt så det var ingen myspromenad. Usch. Nä nu får våren komma. Ja elle rom två veckor. Jag har ju två fjällenresor då jag vill ha snö :-)

Mia kom och hämtade Maya här på jobbet så nu tillbringar hon dagen med henne och vovvarna.
Jag hämtar henne på vägen hem sen.

Måste se till att skriva en veckomatsedel. Vi har noll koll på vad vi ska äta om dagarna just nu och det är så trisst att stå där hemma och känna hunger men inte veta vad man ska göra. Nä bättre att ha det färdigplanerat.

Jag är en person som grubblar mycket. på allt. På inget. På viktiga saker. På helt oviktiga saker. Men tankana är där ändå. Ibland vill jag bara kunna stänga av dom. Varför måste man grubbla? Varför kan man inte lägga energin på annat?
Jag kan fundera över så små saker och tanken liksom etsar sig fast i mitt huvud och jag blir inte av med skiten. Hur gör man för att bli kvitt denna energitjuv? Någon som vet?

Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar