06 februari 2013

Andas och ta det lugnt

Trycket i bröstet känns värre nu på kvällen. Det har funnits där hela dagen men nu känns det mer. Jag är inte orolig eftersom jag vet att det inte är något problem med hjärtat och jag kommer inte att dö men känslan är obehaglig. Speciellt när man har tungt med andningen oxå.

Visar en bild nedan på diskbänken hur den ser ut just nu.
För mig nu på kvällen så känns det jobbigt att den ser ut som den gör. Mannen plockade ur diskmaskinen och städade upp på bänken. Jag vek tvätt och stoppade in den i garderoben. I vanliga fall så brukar jag rensa upp det sista på diskbänken, sånt som jag anser att mannen "slarvat" med. När man ändå står där och städar undan, varför kan man då inte diska ur dom sista glasen, ställa in diskmedlet i skåpet och torka ur diskhon? Varför gör man inte det? Så där står jag varje kväll och städar upp "det sista". Men inte mer. Jag måste skärpa mig för min egen skull. Så nu får diskbänken se ut som den gör.

Det gick bra att lägga barnen i kväll. Wilma och jag läste ramsan som hon ska kunna i morgon i skolan. Hon är jätteduktig. Hon somnade snabbt.
Även Casper lag sig utan protester och somnade utan att komma upp en enda gång :-) Tack älskade barn.

Mannen sover redan. Han ska upp i natt och ploga snö. Vilket jäkla väder det är här. Snöat och blåst hela dagen.
Jag själv väljer att stänga av tv'n, sätta mig till rätta i soffan vid kaminen och börja läsa min bok:-)

God natt.
Puss och kram.




1 kommentar:

  1. Kvinna!!! Nu sätter du dig själv i första hand!!! Omedelbart!!! Så här går det ju inte att ha! Ta tiden den 3 april och hoppas på att det kommer någon avbokning innan det!
    Du måste strunta i alla måsten, ja ja jag ska inte komma här med pekfingret och säga hur det ska vara eller hur du ska göra! Den inre stressen du skriver om, den är det nog många av oss som har.. Men som du säger allt går ju i ett hela tiden! Även för mig!
    Jag kan också komma efter min man och påpeka slarv! Varför gör man det egentligen! Eller igår morse när jag gick upp och han hade varit uppe med Noah först och bytt på honom och sen tagit på honom hans "fin byxor" ihop med pyjamas t-shirten, fin byxorna liksom??? Det är inga märkvärdiga byxor ett par blå chinos men det är byxor jag väljer att inte krypa med hemma utan ha när man ska bort eller bara iväg någonstans!
    Nä man måste nog lära sig att andas lite bättre och inse att vi gör på olika sätt vi kvinnor och män och sen bara acceptera det! Ärligt så finns det ju annat att lägga tid och energi på man ska bara lära sig det också... Jag har blivit bättre på att röja och plocka när barnen sover! Speciellt när jag jobbade försökte jag(innan Noah) nu är vi hemma så mycket tillsammans jag och Wiggo så jag gör lite annat ändå....

    Ta det lugnt nu och vila njut av egentid när barnen somnat, ligg i soffan och läs din bok och vifta lite på tårna också!
    Kram

    SvaraRadera