11 februari 2013

Vabbelivabb

Dagarna går men vabbandet består.

Casper och jag är hemma. Jag själv är krasslig men jag har en liten prins som behöver mig mer så jag får bita ihop lite grann.
Natten som var var hemsk. Casper hostade sig igenom hela natten. Ingen fick någon sömn. Strax efter att vi lagt oss så hostade han så han kräktes. Mannen fick lägga rent i sängen medan jag hjälpte Casper när han kräktes med på toaletten. Efter nya rena kläder och lite mys så somnade han igen men som sagt han hostade resten av natten.

Idag var vi därför till husläkaren. Mollipecten kräks han bara av men nån hjälp ska väl stackaren kunna få.
Vi ska nu ge honom astmamedicinen Flutide 4 ggr/dag i 4 dagar och sen endast 2ggr/dag. Vi ska även vid behov ge honom Airomir. Vi fick även utskrivet Lepheton som vi kan ge 3 ggr/dag om det behövs. Med tanke på vad det innehåller så har jag valt att endast ge det till kvällen. Hostan är under kontroll på dagen så det känns onödigt. Jag gav Lepheton en stund innan läggdags. Mannen reflekterade över att Casper var lite extra pigg en sväng. Var han verkligen det av medicinen eller var det bara en slump? Vi får väl se i morgon kväll.
Just nu känns det positivt. Casper har sovit 1 timme och inte hostat alls. Håller tummarna för att både han och jag får sova i natt. Man orkar inte hur mycket som helst och eftersom jag själv inte mår bra så skulle det vara skönt med en natts sömn.

Mannen ska upp och ploga klockan 01 så han lag sig före barnen ikväll. Casper och jag nattade Wilma och sen kollade vi på Familjen Annorlunda på TV. Jag är så imponerad av hur dom orkar med allt.
Ibland skulle jag vilja ha 1 eller 2 barn till men när sjukdomarna slår till så är jag helt färdig av att sköta dom 2 vi har. Hur skulle det då bli med 2 barn till eller ens 1 till.

Just nu njuter jag av egentid i soffan. Hela soffan för mig själv och kollar på CSI. Borde kanske lägga mig.
I morgon måste jag upp. Vi ska lämna in bilen på verkstan på morgonen. Mannen ska ta paus i sitt snöplogande och köra hem mig och barnen. Vi får åka traktor hem tror jag.

Känner mig stolt över mig själv.
Jag sitter här å gör ingenting. I tvättstugan har jag tvätt som är torr som ska vikas, tvätt som ska hängas in i torkskåpet.
I köket på bänken har jag ren tvätt som ska vikas in i skåpen, ren disk i tvättmaskinen och en diskbänk som skulle behöva städas upp...men...jag väljer att strunta i det nu och bara njuta här och nu. Allt det där kommer att finnas kvar i morgon oxå så det får bli ett senare göra. Kanske mannen hjälper till oxå.
Han har varit så underbar dom senaste dagarna. Vilken hjälp jag haft här hemma. Det trodde jag verkligen inte.

Trappen är klar:-) Mannen har varit duktig och gjort klar den. Superfint blev det. En liten detalj kvar bara så barnen inte ska kunna ramla ner åt sidan men det kommer.
Ska fota i morgon.

Så här söta är barnen när dom är sams och kan dela på toalocket:-)

God natt.
Puss och kram

1 kommentar:

  1. BRA!!! Sitt där och gör ingenting! Njut nu...
    Hoppas att Casper kryar på sig..
    Nä inget fritids när man är mammaledig men hade det varit dagis så hade man fått 15tim i veckan..
    Det går rätt bra utan fritids, han har ju hockeyträningar på em så vi måste ändå tre dagar i veckan åka hemifrån kl 14.
    Sen är det mer och mer kompisar som inte går till fritids så när han börjar trean till hösten så tror jag inte att han vill gå där längre, många väljer att gå hem istället

    kram

    SvaraRadera